از دانشجوی خبرساز اصرار، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انکار/ صندلی‌های دانشگاه فروخته شده است؟

حضور دختر حاشیه‌ساز در صداوسیما، به عنوان رتبه برتر کنکور همراه با نماینده یکی از موسسات معروف کنکور و همچنین ادعاهای ضدونقیض دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کلاف ماجرا را بیش از پیش سردرگم کرد.

گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مهدی فیضی‌صفت - دوشنبه 25 شهریورماه، مصاحبه‌ای از رئیس کلانتری ولنجک منتشر شد که در صدر اخبار قرار گرفت و البته اعتبار یکی از معتبرترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را زیر سؤال برد. سرهنگ رضا صادقی از دستگیری دختری خبر داد که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت‌نام در دانشگاه، سر کلاس‌های رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر می‌شد. البته صحبت‌های ضد و نقیضی در مصاحبه رئیس کلانتری ولنجک وجود داشت که در همان ابتدای امر، ابهامات را افزایش داد. سرهنگ صادقی اعلام کرد متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست درِ ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه شده بود. رئیس کلانتری ولنجک در ادامه تأکید کرد برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه، پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. حالا مشخص نیست حراستی که غفلت کرده، چگونه خود شاکی پرونده بوده است؟!

در تحقیقات مأموران کلانتری مشخص شده است که دختری 23 ساله، کمتر از یک سال قبل در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده و به دیگر دانشجویان گفته با پرداخت چندین میلیارد تومان و بدون شرکت در کنکور، در این دانشگاه ثبت نام کرده است که همین موضوع سبب نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در این راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کرده‌اند.

شاید حضور فردی خارج از دانشگاه چند بار میسر باشد اما کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد که شخصی برای 2 سال مداوم در دانشگاه رفت و آمد داشته باشد و کسی متوجه حضور او نشود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت‌وگویی ورود فردی در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را چندان دشوار ندانست. وی معتقد بود از این نوع اتفاقات گاهی رخ می‌دهد؛ اما تأکید داشت ادعای پرداخت پول برای حضور در کلاس‌های دانشگاه، نشان از مشکل عقلی و روانی فرد مدعی است! ارجاع صحبت‌های کیانوش جهانپور به ادعاهای مطرح شده بود.

تکه‌های گم شده پازل

ظاهرا مسئولان دانشگاه سعی دارند این موضوع را در حد اشتباه و کم‌کاری حراست تقلیل دهند و تاکنون به سؤال‌های اساسی که مطرح می‌شود پاسخی نداده‌اند؛ شاید حضور فردی خارج از دانشگاه چند بار میسر باشد اما کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد که شخصی برای 2 سال مداوم در دانشگاه رفت و آمد داشته باشد و کسی متوجه حضور او نشود. از طرف دیگر حضور یک فرد در جلسه امتحان به این معناست که شخص در لیست حضور و غیاب استاد حضور داشته و شماره صندلی برای وی در نظر گرفته شده است.

روز گذشته سه‌شنبه 26 شهریورماه 98 گفت‌وگویی از دختر خبرساز با یکی از رسانه‌ها منتشر شد که البته مریم مقتدری در صفحه اینستاگرامش، مصاحبه را تکذیب کرد و در ادامه دست به افشاگری علیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زد. نکات جالبی در صحبت‌های این دانشجوی جنجالی وجود داشت؛ او مدعی است رزومه علمی پرباری از کشورهای مختلف جهان جمع‌آوری کرده و یکی از مسئولان دانشگاه به اعتبار همین دستاوردها، مجوز تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برایش صادر کرده است.

اما قبل از هر چیز تعداد فالوورهای او جلب توجه می‌کرد. این دختر بیش از 63 هزار دنبال‌کننده داشت که در کمتر از یک روز حدود هزار و 500 نفر به تعدادشان افزوده شد. او که یکی از اشخاص تأثیرگذار «influencer» در اینستاگرام محسوب می‌شود، عکسی با روپوش پزشکی از خود منتشر کرده و البته در دو ویدئو، سعی داشته خود را از اتهامات مبرا کند.

دانشجوی خبرساز؛ رتبه برتر کنکور!

ابهامات ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ مریم مقتدری و رئیس کلانتری ولنجک هم‌نظر هستند ورود به دانشگاه از مسیر کنکور اتفاق نیفتاده؛ اما داستان وقتی حیرت‌انگیزتر می‌شود که بدانیم این دختر چندی پیش به عنوان یکی از رتبه‌های برتر کنکور همراه با کارشناس مؤسسه کنکور ونوس در برنامه گزینه 4 شبکه چهارم سیما حاضر شده و از تجربیات و رموز موفقیت خود در قامت خانم دکتر آینده صحبت کرده است!

با شماره تلفن‌هایی که روی سایت رسمی مؤسسه ونوس قرار گرفته، تماس گرفتیم؛ اما هرکدام از کارکنان و کارشناسانی که گوشی را برداشتند، خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز را به دیگری وصل کردند و در نهایت مدعی شدند مسئول مربوط برای پاسخگویی حضور ندارد؛ اما مسئول روابط عمومی شبکه چهار سیما در مقام پاسخگویی برآمد و به ایسکانیوز گفت: برنامه تلویزیونی منتشر شده مربوط به بیش از یک سال و نیم قبل است. درباره برنامه کنکوری و مشارکتی گزینه 4، از تهیه کننده برنامه مورد نظر استعلام کرده و پاسخ او نیز این بود که: «رتبه‌های برتر کنکور با ارائه کارت دانشجویی و کارت شناسایی معتبر به برنامه می‌آیند و کارت‌های نیز موحود است»؛ این‌که چه اتفاقی افتاده و چه تخلف آموزشی صورت گرفته، از حوزه تشخیص و اختیارات من خارج بوده و در حال پیگیری است.

سمیرا فراهانی در ادامه گفت: برای حضور کارشناسان در سایر برنامه‌های شبکه چهار سیما نیز ارائه رزومه و مدرک علمی معتبر الزامی است. شبکه چهار صرفاً برای حفظ آبرو و اعتبار شبکه زیر بار مشارکت‌های بزرگتر نرفته است و چطور می‌تواند اعتبار خود را با چنین مواردی زیر سؤال ببرد؟

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که مریم مقتدری پیش از حضور در شبکه 4 سیما در برنامه‌های تلوزیونی دیگر شبکه‌ها نیز حضور پیدا کرده است. حال این ادعا که فرد مورد نظر مجوز حضور در رسانه ملی را با کارت‌های معتبر دانشجویی داشته؛ هم قابل پیگیری است.

فروش صندلی‌های دانشگاه به بچه‌پولدارها؟

محسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی هم دختر دانشجو را فردی کلاهبردار دانست که چندی قبل با سوءاستفاده از فضای ورودی مخصوص بیماران وارد دانشکده دندان‌پزشکی شده و ضمن حضور در برخی فضاهای آموزشی، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی و خود را دانشجوی نخبه این دانشگاه معرفی کرده است. دالبند هرگونه ارتباط آموزشی این فرد با دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تکذیب و تأکید کرد مقتدری فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچ‌گونه رابطه‌ای با این دانشکده ندارد؛ ادعایی که دختر دانشجو با انتشار فهرست حضور و غیاب و خط کشیدن دور نامش در سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آن را رد کرد.

رسانه‌ای شدن ماجرای پیچیده و پرابهام مریم مقتدری سبب شد شایعه فروش صندلی‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مبالغ گزاف به افراد ثروتمند در فضای مجازی، داغ شود؛ شایعه‌ای که صحبت‌های رئیس کلانتری ولنجک به آن دامن زد؛ متهم از وضعیت مالی خوبی برخوردار است، خانواده این دختر جوان در خارج از کشور زندگی می‌کنند و خودش نیز در طول سال چندین بار به اروپا و دیگر کشورها سفر داشته است. برخی شنیده‌ها نیز از پرداخت مبلغی هنگفت توسط پدر متمول این دختر برای ثبت نام دخترش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حکایت دارد.

البته دالبند فروش صندلی و اخذ شهریه برای پذیرش این دانشجو را شدیداً تکذیب و اعلام کرد پذیرش دانشجو در این دانشکده از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. با وجود مصاحبه‌های متعدد و بازتاب وسیع خبر دختر دانشجو، نه‌تنها زوایای مختلف ماجرا روشن نشده، بلکه بر ابهامات نیز افزوده شده است؛ از طرفی او به عنوان رتبه برتر کنکور در برنامه تلویزیونی حاضر شده و از سوی دیگر رئیس کلانتری گفته این دختر بدون کنکور و ثبت نام در کلاس‌ها حاضر شده است.

اگر او از غفلت حراست دانشگاه استفاده کرده، چگونه هیچ استادی به حضورش در کلاس بدون وجود نامش در فهرست حضور و غیاب اعتراض نکرده و اصلاً چطور سر جلسه امتحان حاضر می‌شده است؟ در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی که جزو برترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، با هجمه بسیاری روبرو شده و سایه اتهام فروش صندلی‌های دانشگاه به بچه‌پولدارها بر سرش سنگینی می‌کند؛ باید منتظر ماند و دید در نهایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موفق به اعاده حیثیت خواهد شد یا دختری 23 ساله، حرف خود را به کرسی می‌نشاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027821

وب گردی

وب گردی