عمده مشوق‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان، در پارک‌های فناوری ارائه می‌شود

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس ، از نقش موثر پارک‌های فناوری در دوران تحریم اقتصادی گفت : در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم و دانش و فناوری داشته‌ایم، طبیعتاً توانسته‌ایم فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد کسب و کارها داشته باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محسن علی‌اکبریان مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس ، در خصوص پارک‌های فناوری گفت: سابقه ایجاد پارک های فناوری در ایران به دهه ۸۰ باز می‌گردد. در حال حاضر بیش از ۴۰ پارک فناوری در کشور داریم که نخستین پارک تاسیس شده، پارک فناوری پردیس است که در همان اوایل دهه ۸۰ هسته اولیه‌اش تشکیل شد و تا به امروز که بیش از ۱۸ سال از عمر آن می‌گذرد، توانسته است عملاً توسعه‌ زیادی را برای شرکت‌های فناوری ایجاد کند.

وی تصریح کرد: پارک‌های فناوری ابزارها و بسترهایی برای حمایت و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری هستند که در همه کشورها با همین ادبیات شناخته می‌شوند. این شرکت‌ها شامل شرکت‌های استارت‌آپی تا شرکت‌های بزرگتر و بالغ تر را شامل می‌شوند که برای رشد و توسعه کسب و کارشان نیازمند مشوق‌ها و کمک‌های دولتی و حاکمیتی هستند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور در پارک فناوری پردیس درباره بستر سیاست‌های حمایتی دولتی از شرکت های دانش‌بنیان اظهار داشت: عمده این مشوق‌ها برای شرکت‌های حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، در بسترهایی مانند پارک های علم و فناوری ارائه می‌شود.

وی از نقش موثر پارک‌های فناوری در دوران تحریم برای اقتصاد کشور گفت و بیان کرد: در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم، دانش و فناوری داشته‌ایم، طبیعتا توانسته‌ایم فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آنها ایجاد کنیم. همچنین با فرهنگ سازی و جهت گیری‌هایی که در آموزش عالی صورت گرفته و ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان کشور، می‌توانیم از یک اقتصاد تک محصولیِ وابسته به نفت که به راحتی قابل تحریم است، به سمت یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

علی‌اکبریان تصریح کرد: مسیر طی شده برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کاهش آثار تحریم، تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده و سرعت پیشرفت در سال‌های گذشته بیشتر شده است اما هنوز با سرعت مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027825

وب گردی

وب گردی