آفت به جان درختان پارک چیتگر افتاد

عضو شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد انتقال آب رایگان پارک چیتگر به بخش خصوصی گفت:3 هزار درخت این پارک گرفتار آفت شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید فراهانی در حاشیه بازدید از پارک چیتگر و بررسی مشکلات این پارک گفت: ساخت و ساز ناگهانی در تهران به ویژه در منطقه 22 سبب تغییر اقلیم و شرایط آبی پارک شد و میزان آب، پاسخگوی سیراب کردن درختان بوستان چیتگر در دو بخش شرقی و غربی نیست.

وی افزود: شهرداری با آبفا همکاری داشته و حتی در صحن شورا تسهیلاتی برای انشعابات و اشتراکات آبفا دادیم همچنین با توجه به لابی سنگین آبفا برای دریافت تسهیلات، می‌توانستیم حداقل امتیازاتی از آن‌ها بگیریم که یکی از آن‌ها وصل مجدد آب چیتگر باشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آتش‌سوزی ۲۰ هکتار این پارک در تاریخ چیتگر بی‌سابقه بود باید فکری اساسی به حال آن کرد. به نظر می‌رسد تنها ۲۰ درصد آتش‌سوزی‌ها به دلیل عملکرد مردم اتفاق می‌افتد که باید فرهنگ‌سازی شود و ۸۰ درصد حریق‌ها هدایت شده و به منظور ضربه زدن است.

فراهانی تصریح کرد: پارک چیتگر بزرگتر از یک ناحیه شهرداری است و چارت سازمانی مشخصی ندارد که معاونت برنامه‌ریزی می‌تواند پیشنهاداتش را به شورا بدهد وباید این مشکل از قبل‌ برطرف می‌شد.

وی اعلام کرد: 3 هزار درخت این پارک آفت‌زده است و به دلیل عدم سرایت به سایر درختان باید با منابع طبیعی جلسه بگذاریم و آن‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

این عضو شورای شهر گفت: طبق اخبار واصله ۴۰ درصد آب چاه‌های چیتگر در انحصار پارک، باشگاه‌های سوارکاری و مجموعه‌های دیگر است و چرا باید این در اختیار انحصاری دیگران باشد در حالی که این مجموعه‌ها برای شهرداری درآمدی ندارند و آن‌ها نیز نه تنها پولی نمی‌دهند، آب مجانی نیز دریافت می‌کنند و این جای سوال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027852

وب گردی

وب گردی