افتتاح یکصدمین مدرسه بنیاد مستضعفان در مناطق محروم

یکصدمین مدرسه بنیاد مستضعفان در روستای بوربور از توابع شهرستان بجنورد افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکصدمین مدرسه بنیاد مستضعفان در روستای بوربور از توابع شهرستان بجنورد با حضور معاون بنیاد مستضعفان افتتاح شد.

موسی برزگری معاون بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح این مدرسه در شهرستان بجنورد گفت: تاکنون توانستیم ۳۳۸ کلاس درس را در قالب ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور احداث و به بهره‌برداری برسانیم. بنیاد مستضعفان علاوه بر این ۱۰۰ مدرسه تاکنون ۳۵۰ مدرسه در روستا‌های دورافتاده و محروم را نیز تعمیر و تجهیز کرده است که در مجموع برای ساخت، تعمیر و تجهیز این مدارس در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


وی با اشاره به تحویل پنج مدرسه دیگر تا اول مهر به آموزش و پرورش گفت: این پنج مدرسه در مناطق محروم استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و افتتاح آن‌ها تا اول مهر ماه نقش بسزایی در پیشرفت امکانات آموزشی در این مناطق دارد.


مدیرعامل بنیاد علوی گفت: بنیاد مستضعفان با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰۰ کلاس درس را در مناطق محروم کشور بازسازی و نوسازی می‌کند. این طرح با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود و نقش بسزایی در بهبود امکانات آموزشی در مناطق محروم دارد.


برزگری در پایان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی و فراهم ساختن زیرساخت پیشرفت مناطق محروم را وظیفه ذاتی خود می‌داند و کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم در قالب طرح‌های مختلف، چون ساخت مدارس علوی، طرح ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و تهیه و توزیع کتاب‌های کمک آموزشی در مناطق محروم در حال پیگیری است که در آینده نزدیک چشم انداز خوبی را برای این مناطق ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027855

وب گردی

وب گردی