رد نقش ایران در حمله به آرامکو/ به هرتهدیدی قاطعانه پاسخ می‌دهیم

وزیر دفاع ضمن رد برخی اظهارات در مورد نقش ایران در عملیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، گفت: یمنی‌ها به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو ضمن رد برخی اظهارات در مورد نقش ایران در این عملیات اظهار داشت: موضوع بسیار روشن است، یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یک طرف درگیری یمنی‌ها هستند که به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند.

وزیر دفاع افزود: منطق کار هم روشن است، کشوری سالیان سال تحت حملات شدید بوده و تعداد زیادی تلفات داده است. به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز یمنی‌ها چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده بودند و موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کردند.

امیر حاتمی تاکید کرد: همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران از صلح و امنیت در منطقه مراقبت می‌کند و درعین حالی که این کار را با اقتدار تمام انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد تهدیدی علیه کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما کاملا روشن است، گفت: با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، به هرگونه تجاوزی با قاطعیت واکنش نشان خواهیم داد.

کد خبر: 1027856

وب گردی

وب گردی