دانشگاه محیطی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی با رسالت های اجتماعی است

رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه در نشست صمیمانه هیئت‌ رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با کارکنان، دانشگاه را محیطی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی با رسالت‌های اجتماعی معرفی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد کرمانشاه، در آستانه سال جدید تحصیلی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی جلیلی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان و هیئت‌رئیسه دانشگاه، نشست صمیمانه مسئولان و کارکنان برگزار شد.

جهانشیر امینی با بیان این موضوع که امروز وظیفه دانشگاه و جامعه دانشگاهیان بسیار حائز اهمیت است تأکید کرد: باید مشکلات استان، کشور و جامعه از طریق دانشگاه‌ها حل‌وفصل شود و نقش ما در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی ضمن اشاره به اهمیت کار و تلاش ویژه در مسیر تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر کدام از ما نسبت به دانشگاه و کارمان دین‌داریم و باید در مسیر تأمین هزینه‌های دانشگاه و درآمدزایی آن مؤثر باشیم چراکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیرانتفاعی است و باید هزینه‌های مالی خود را تأمین کند.

دبیر هیئت‌امنا به این نکته نیز اشاره کرد که: رسالت ما اخلاق و رفتار درخور شان دانشگاه با دانشجو و نظم و انضباط است چراکه دانشجویان ما بسیار آگاه و باهوش هستند و کار و رفتار ما زیر نظر آن‌هاست و باید به‌گونه‌ای باشد که الگوی آن‌ها باشیم نه باعث سرخوردگی آنان.

وی بر هدفمندی برنامه‌های دانشگاه نیز تأکید کرد و ادامه داد: باید بلندمدت فکر کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم چراکه دانشجویان امانتی در دست ما هستند و موظفیم برای امروز و آینده آنان محیط امنی را فراهم کنیم.

امینی افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای، تقویت بنیه آموزش و پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های کلان دانشگاه را نیز از مهم‌ترین وظایف کارکنان و مسئولان دانشگاه برشمرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جلیلی مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان نیز خروجی دانشگاه را نیروهای متعهد و متخصص که مدیریت فردای دانشگاه و جامعه را عهده‌دار هستند عنوان کرد و گفت: باکار و تلاش مضاعف و انگیزه الهی می‌توان موفق بود و امیدوارم سال تحصیلی جدید سالی خوب و پررونق برای دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

جلیلی در ادامه به ۳۷ ساله شدن دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز جایگاه مهمی در کشور دارد و به عنوان یک مجموعه مردم محور غیردولتی الگوی خوبی برای بحث خصوصی‌سازی در کشور است و کارنامه آن نیز بسیار درخشان است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان در مورد موقعیت خاص و کنونی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث مالی و کاهش تعداد دانشجو همچنین زیادشدن دانشگاه‌های رقیب فرصتی است که باید غنیمت بشماریم چراکه انسان در سختی به فکر تولید و رشد خواهد بود البته این مسئله بر احساس مسئولیت ما و دست‌به‌دست هم دادن تا رفع تمامی مشکلات تأکید دارد.

در ادامه این جلسه موضوعات، سئوال ها و مشکلات کاری کارکنان به صورت پرسش و پاسخ مطرح شد و هیئت‌رئیسه دانشگاه پاسخگوی آنان بودند.

کد خبر: 1027859

وب گردی

وب گردی