تولید گاز ایران از پارس جنوبی به ۷۵۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

وزیر نفت با بیان اینکه تولید ما از پارس جنوبی تا آخر امسال به ۷۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید، گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ برداشت ما روزانه بیشتر شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا روند برداشت بیشتر ایران از میدان گازی پارس جنوبی از قطر ادامه خواهد داشت؟ اظهار داشت: خوشبختانه از سال ۹۷ برداشت ما روزانه بیشتر شده است و این روند هم ادامه پیدا خواهد کرد زیرا واحدهای دیگر ما هم تثبیت می‌شوند و تولید بیشتری از دریا خواهیم داشت درنتیجه تولید ما تا آخر امسال به ۷۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تحرکات آمریکا در بازار نفت پس از حادثه آرامکو، گفت: آمریکا با تولید نفت از طریق شل دنبال به دست آوردن بازار است و یک دلیل تحریم نفت ما هم همین بوده است. آمریکایی‌ها نگران امنیت عرضه نفت هستند و ما هم همواره گفته‌ایم که برای امنیت عرضه و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.

وزیر نفت افزود: نفت سلاح نیست بلکه کالای عمومی مورد نیاز همه بشریت است و باید گذاشت جریان آن بصورت آزاد در بازارها انجام شود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درخصوص انعقاد قرادادهای نفتی با شرکت‌های روسی و چینی، گفت: روس‌ها در این زمینه بهتر هستند اما چینی‌ها فعلا خیلی در این حوزه فعال نیستند.

وزیر نفت در واکنش به خبری مبنی بر درخواست عربستان برای واردات بنزین از ایران، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

کد خبر: 1027860

وب گردی

وب گردی