ایران پاسخی قاطع به هرگونه شرارت و تعرض احتمالی خواهد داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید ترین وجه به شرارتهای احتمالی پاسخ قاطع خواهیم داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط ملت یمن، گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

وی ادامه داد: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی انها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

دریابان شمخانی با اشاره به سخنان برخی مقامات آمریکایی و تلاش برای ارتباط دادن حوادث رخ داده در عربستان به ایران تصریح کرد: سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحرانهای منطقه ای از طریق گفتگو است به همین دلیل با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

کد خبر: 1027864

وب گردی

وب گردی