امروز طلایی ترین موقعیت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به دخالت بیش اندازه دولت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از چالش های اقتصادی تاکید می کنند؛ امروز طلایی ترین موقعیت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی که در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: در تحلیل وضعیت اقتصادی ایران باید عوامل بیرونی و درونی اقتصاد توجه کنیم؛ در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه شکوفایی اقتصادی بررسی شده است.

وی افزود: اصلی ترین چالش اقتصاد ایران از منظر مقام‌ معظم رهبری، وابستگی درآمد کشور به نفت است که ایالات متحده آمریکا با تحریم نفتی، فشار اقتصادی را بر ایران تحمیل می کند.

پور ابراهیمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به دخالت بیش اندازه دولت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از چالش های اقتصادی تاکید می کنند؛ امروز طلایی ترین موقعیت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اصلاح مالیاتی در اقتصاد کشور تصریح کرد: امروز ۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی وجود دارد که باید با روش های جدید، شفافیت و هوشمند سازی، این موضوع اصلاح شود؛ مولد سازی دارایی های دولت نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: دشمنان در سال ۹۶ تلاش کردند پروژه براندازی را به وسیله فشار اقتصادی به نتیجه برسانند؛ تصمیم آمریکا این بود که تا پایان سال ۲۰۱۸، جمهوری اسلامی را از میان ببرد‌ که در این مسیر کشورهایی مانند عربستان و امارات هم در این عرصه تاثیر گذاری زیادی داشتند.

پورابراهیمی تاکید کرد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند که ظرفیت های داخلی ایران به حدی زیاد است که تحریم و فشارهای اقتصادی را با موفقیت می گذارند؛ این موضوع نگرانی آمریکایی ها را در پی داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد پیمان های پولی دو جانبه و حذف دلار در تبادلات اقتصادی را یکی از راه های مقابله با تحریم های آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: وزیر خزانه داری آمریکا تاکید می کند مقاومت ایران در برابر تحریم ها باعث می شود که دیگر هیچ گونه تحریمی بر این کشور اثر گذار نباشد.

وی یادآور شد: تغییر رفتار دولت یکی از ملزومات تحولات اقتصادی است؛ در زمان تحریم ها انتظار می رود که دولت با اقتدار درونی، به دنبال حل مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره نباشد. متاسفانه برخی دولتمردان هنوز به بد عهدی دشمنان باور ندارند و به تجربیات گذشته نگاه نمی کنند.

پور ابراهیمی با بیان این که اقتدار دولت موجب می شود که بتوانیم از گردنه سخت تحریم ها عبور کنیم خاطرنشان کرد: آینده جمهوری اسلامی بسیار امیدوار کننده است اما همچنان انتقادات فراوانی به برخی رفتارهای دولت وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027905

وب گردی

وب گردی