دانشگاه مغز متفکر و جهت دهنده جامعه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه کشورگفت: دانشگاه مغز متفکر جامعه است و باید با ورود در متن جامعه، زمینه رشد و توسعه همه جانبه را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، احسان کامرانی در اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با تاکید برنقش دانشگاه ها در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه افزود: مسئولان موظفند علاوه بر توسعه و رشد فرهنگی، علمی و آموزشی فضای دانشگاه ها را به فضایی با نشاط، شاداب و پر انرژی مبدل سازند.

وی خواستار مشارکت جوانان در امور مختلف فرهنگی و مذهبی دانشگاه شد و افزود: سرمایه گذاری بر روی جوانان و استفاده از توانمندی های آنان در حوزه های مختلف می تواند موفقیت دانشگاه را مضاعف سازد و راه رسیدن به اهداف کلان را کوتاهتر سازد.

کامرانی خواستار صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات دانشگاه شد و گفت: باید با برنامه ریزی و تشکیل کمیته ارزیابی برای این مهم، از یک طرف موجب کاهش هزینه ها و از طرفی دیگر نیز موجب بالا رفتن راندمان و عملکرد بالای حوزه ها باشیم.

وی ایجاد تحول مثبت در حوزه های داخلی و خارجی دانشگاه را از مهمترین رسالت های یک موسسه علمی و پژوهشی خواند و گفت: بدون شک دانشگاه باید از انزوا خارج و به بطن جامعه ورود کند و بتواند با ایجاد تحول و نقش آفرینی مثبت به عنوان یک موتور محرکه کارآفرین محور ، دست به آفرینش و تحولات بزرگ بزند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تاکید کرد: دانشگاه بایدداشته های خود را به جامعه عرضه نماید تا جامعه بتواند با الگو پذیری از دانشگاه، مسیر و راه درست را در محور حرکت های خود به خوبی ترسیم نماید.

کامرانی دانشجویان را یک موهبت الهی و امانت ذیقیمت دانست که به عنوان سرمایه های انسانی جامعه برای تعلیم و تربیت در اختیار دانشگاه قرار گرفته اند و باید با ترسیم یک چشم انداز قابل قبول، در تربیت و تعلیم این عزیزان متعهد و کوشا بود .

وی ایجاد یک فضای مشورتی، در راستای بالا بردن کارایی و عملکرد حوزه های دانشگاهی را خواستار شد و گفت: باید پیشنهادات مختلفی از حوزه ها جمع آوری، مطالعه و بکار گرفته شود تا انجام امور بر اساس محور مشورتی شکل بگیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، ارتقا درجه اعضای هیات علمی را یکی از مهمترین موئلفه های توسعه و رشد علمی دانست و اظهار داشت: هیات علمی مجرب می تواند در ارتقا سطح علمی دانشگاه تاثیر بسزایی بگذارد و موجب توسعه همه جانبه در دانشگاه شود.

وی افزود: همه ی مدرسان دانشگاه باید تلاش کنند و زمینه ارتقا علمی خود را به مرتبه های بالاتر فراهم سازند تا بتوان در کنار ارتقا علمی، افزایش رشته ها، بالا بردن کیفیت علمی، پژوهشی و... رقم زد.

احسان کامرانی گسترش رشته های دانشگاهی را با توجه به نیاز وآمایش منطقه خواستار شد و افزود: باید با نیاز سنجی به موقع و در نظر گرفتن پتانسیل های هر منطقه در کنار مطالعه و آمایش رشته های مورد نیاز ، رشته های دانشگاهی را منطبق بر نیاز آن منطقه گسترش داد تا بتوان با بهره وری بهتر زمینه رشد و بالندگی را فراهم ساخت.

وی در پایان با آرزوی موفقیت به همه دانشگاهیان، خواست تا همه ی حوزه ها با برنامه ریزی جامع و کامل راهکارهای موفقیت را در همه بخش ها به دفتر ریاست، پیشنهاد دهند تا بتوان با مطالعه بهتر و بیشتر چشم انداز آینده را بر اساس توسعه بهتر ترسیم نمایند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027906

وب گردی

وب گردی