7 موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج پلمب شدند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی به تازگی هفت موسسه غیرمجاز پلمپ شده‌اند.

مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارسال پیامک از سوی موسسات غیرمجاز برای اعزام دانشجو به خارج از کشور با مبالغ هنگفت اظهار کرد: متاسفانه یک سری از موسساتی که اقدام به اعزام دانشجو به خارج از کشور می‌کنند، مجوز ندارند. بارها تاکید کرده‌ایم اگر داوطلبی قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارد، فقط به موسسه‌ای مراجعه کند که نامش در لیست منتشر شده در سایت رسمی سازمان امور دانشجویان، موجود باشد.

وی ادامه داد: موسساتی که نام‌شان در سایت سازمان امور دانشجویان قرار دارد، مجوز لازم را کسب کرده‌اند. مجوز آنها سالی یک‌بار بررسی شده و در صورتی تمدید می‌شود که تخلفی نداشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: اگر تخلفی از سوی موسسه‌ای رخ دهد، ابتدا اخطار می‌دهیم، سپس موسسه را تعلیق کرده و در نهایت مجوزش را سلب می‌کنیم.

صدیقی با تاکید بر الزام موسسات به پیروی از نحوه اجرا و دریافت مبلغ متناسب با تعرفه‌های اداره کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: اگر داوطلبی احساس کند اجحافی صورت گرفته یا شرایطی غیرطبیعی و غیرمنطقی مقابلش گذاشته‌اند، حتما به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان گزارش دهد تا هیئت بازرسی برای رسیدگی به محل برود.

وی درباره ادعای برخی موسسات مبنی بر دریافت پول برای ارائه مدرک با مهر برجسته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون نیاز به حضور در ‌کلاس خاطرنشان کرد: از داوطلبان می‌خواهم به هیچ‌وجه با تماس تلفنی به موسسه‌ای اعتماد نکنند. اگر حضوری به موسسه‌ای مراجعه کردند، باید مجوز را بر دیوار آن موسسه ببینند. اگر موسسه‌ای که دارای مجوز است، اقدام به درخواست مبلغ نامتعارف یا صدور مدرک به شکلی غیرمنطقی کرده، داوطلبان به ما گزارش دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: خوشبختانه با نیروی انتظامی هماهنگ هستیم و به تازگی هفت موسسه غیرمجاز پلمپ شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027926

وب گردی

وب گردی