سرعت عمل در حل مشکلات دانشجویان در دستور کار معاونان فرهنگی قرار گیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برحذف دیوارهای حائل میان معاونت فرهنگی و دانشجویان تاکید کرد و گفت: سرعت عمل در حل مشکلات دانشجویان باید در دستور کار معاونان فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین روز برگزاری سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در کتاب خانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات، اظهار کرد: در تفکر اسلامی، همت الهی، اهتمام به امور مسلمانان و آزادگی و دوری از ذلت، جزو مولفه‌های اصلی برای رسیدن به سعادت محسوب می‌شود.

وی افزود: پیامبران الهی نیز در مسیر خود، توجه زیادی به این سه مولفه داشتند و چیزی را غیر از خدا نمی‌دیدند؛ این تفکر موجب شکل‌گیری بزرگترین انقلاب مردمی در جهان شد چرا که تمامی اهداف آن در راستای رضای خداوند شکل گرفته است.

کلانتری ادامه داد: خط و مشی الهی انقلاب اسلامی باعث شده که دشمنان نتوانند بر آن غلبه داشته باشند و در انزوایی آشکار فرو روند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به امور فرهنگی را یکی از اصلی ترین مسائل جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئولان فرهنگی باید به گونه در این حوزه دغدغه مند باشند که شب‌ها نتوانند به راحتی بخوابند.

وی با اشاره به وظایف اصلی معاونان فرهنگی اضافه کرد: توجه قانونی به حقوق دانشجویان، مهمترین اقدام معاونان فرهنگی در فضای دانشگاهی است. توجه به مشکلات و امور سلف های غذا، خوابگاه‌ها، مراکز مشاوره، جشن‌های فارغ التحصیلی، سرویس‌های ایاب و ذهاب، نمازخانه‌ها و غیره از وظایف اصلی معاونان فرهنگی است. اگر رسیدگی به مشکلات این بخش‌ها با دقت انجام شود، می توانیم شاهد تحولات فرهنگی باشیم.

کلانتری تصریح کرد: اگر معاونان فرهنگی واحدها وظایف خود را به درستی انجام ندهند، موجب شکل گیری فجایعی بزرگی خواهند شد که جبران آن بسیار سخت است، در صورتی که معاونان فرهنگی عدالت و احقاق حقوق دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند، دانشجویان نیز به صورت فطری، پذیرای معنویات فرهنگی خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که دانشجو به هر قیمتی وارد دانشگاه شود، معاونان فرهنگی باید رویکرد ویژه را برای ورود دانشجویان جدید در نظر بگیرند. در سال تحصیلی جدید علاوه بر برگزاری مراسم برای دانشجویان ورودی جدید، مراسم جداگانه برای والدین آن ها نیز برگزار خواهد شد‌.

وی گفت: والدین باید در جریان تمامی امور دانشجویان قرار بگیرند، آیین دانشجویان ورودی جدید یک روز مشخص در سال تحصیلی خواهد بود که به زودی اعلام می‌شود. برای دانشجویان ورودی جدید فرم های تعهدی در نظر گرفته شده است که چکیده از دستور‌العمل پوشش دانشگاه آزاد اسلامی در آن قرار دارد و دانشجویان قبل از ثبت نام باید این فرم را امضا کنند.

کلانتری اجرای دقیق دستور العمل آراستگی را جزو وظایف جدی معاونان فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اولین گام برای اجرای این دستور العمل، انجام فعالیت‌های معنوی است و باید از اقدامات خشن اجتناب شود. حجاب و عفاف، حکم الهی و فتوای شرعی تمامی مراجع است و به همین دلیل نباید در فضای دانشگاهی نادیده گرفته شود‌.

وی اظهار کرد: ۵۰ درصد کار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای دستور العمل آراستگی است، برگزاری مناظره، میزگرد، کرسی‌های آزاد اندیشی و مسابقات کتاب خوانی می‌تواند در اجرای دقیق این دستور العمل موثر باشد. مرکز و نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به طور مستمر، فعالیت واحدها را در حوزه اجرای صحیح این دستور العمل بررسی خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: مجری ها و افرادی که برای فعالیت‌های فرهنگی در واحدها دعوت می‌شوند، باید از نظر سلامت روانی، روحی و اعتقادی بررسی شوند.

کلانتری با بیان این که مسئولان فرهنگی باید دیوارهای حائل میان خود و دانشجویان را بردارند و در فضای دانشجویی حضور مستمر داشته باشند گفت: سرعت عمل در حل مشکلات دانشجویان نیز باید در دستور کار معاونان فرهنگی قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونان فرهنگی باید فضای دانشگاه را از نظر روانی برای دانشجویان آماده کنند؛ به عنوان مثال قرار دادن تصاویر زیبا از مناظر طبیعی در بخش های مختلف دانشگاه، می تواند اثر قابل توجهی در این حوزه داشته باشد. مدیریت دقیق این مسائل موجب تحولات فرهنگی در فضای دانشگاهی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027935

وب گردی

وب گردی