حضور ۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی استخدام فارغ‌التحصیلان

رتبه‌بندی جهانی استخدام فارغ‌التحصیلان کیو اس سال ۲۰۲۰ منتشر شد و سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران در جمع ۴۹۹ دانشگاه برتر جهان در این حوزه قرار گرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۸ کیو اس منتشر شد و دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران با کسب رتبه در بازه ۵۰۰-۳۰۱ توانستند برای اولین بار در جمع ۴۹۴ دانشگاه برتر جهان در این حوزه قرار گیرند.

کیو اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می کند و رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان مشخص می کند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغ التحصیلان خود جهت تامین شغل ارائه می دهد.

روش شناسی رتبه بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو اس بر اساس ۵ شاخص نظرسنجی کارفرمایان (وزن ۳۰ درصد)، خروجی فارغ التحصیلان (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت با کارفرمایان نسبت به اعضای هیئت علمی (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت کارفرما / دانشجو (وزن ۱۰ درصد)، نسبت استخدام فارغ التحصیلان (وزن ۱۰ درصد) صورت می گیرد.

پایگاه رتبه بندی کیو اس برای چهارمین سال متوالی این ارزیابی را در سطح دنیا منتشر کرده است. در اولین سال این رتبه بندی ۳۰۰ دانشگاه در سطح دنیا در این ارزیابی قرار گرفتند که این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ دانشگاه متعلق به ۷۱ کشور ارتقا پیدا کرد و بدین ترتیب دانشگاه های بیشتری توانسته اند در این ارزیابی قرار گیرند.

انستیتو فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) از آمریکا، دانشگاه سیدنی از استرالیا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه شینهوا (Tsinghua) از چین، دانشگاه ملبورن از استرالیا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه هنگ کنگ از هنگ کنگ و دانشگاه آکسفورد از انگلستان به ترتیب رتبه های اول تا دهم این رتبه بندی را بدست آورده اند.

از ایران سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در بازه ۳۰۱ - ۵۰۰ این رتبه بندی قرار دارند.

در قاره آسیا نیز دانشگاه شینهوا از چین (رتبه جهانی ۶)، دانشگاه هنگ کنگ (رتبه جهانی ۹) و دانشگاه پکن چین (رتبه جهانی ۱۹) به عنوان ۳ دانشگاه برتر آسیا معرفی شده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1027956

وب گردی

وب گردی