لزوم ترویج مفهوم خدامحوری در سبک زندگی دانشجویان

رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان فرهنگی دانشگاه موظف‌اند خدامحوری را در سبک زندگی دانشجویان ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا مقدم‌فر رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در دومین روز سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال، هیج گاه همانند امروز، دارای اقتدار و قدرت نبوده است؛ دشمنان نیز اعتراف می‌کنند که امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد.

وی افزود: علی رغم هجمه‌های فرهنگی و فشار اقتصادی‌ از سوی دشمنان، حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی متوقف نشده است.

مقدم فر ادامه داد: امروز پیام انقلاب اسلامی به صورت فزاینده در منطقه و دنیا، در حال پیشروی است؛ پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در سال های ۹۳ و ۹۴، موجب انتشار موازین انقلاب اسلامی در حساس ترین شرایط منطقه، به کشورهای اروپایی شد.

رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بسیار ملموس و آشکار است، عربستان سعودی در روزهای ابتدایی حمله به یمن، تمامی زیرساخت های مهم این کشور را نابود کرد، اما امروز انصار الله یمن در نقطه اوج قرار گرفته و موازنه‌های دنیا را بهم ریخته است.

وی با بیان این که استکبار جهانی داعش را برای ترویج اسلامی هراسی در دنیا ایجاد کرد، گفت: رشد روز افزون اسلام در کشورهای اروپایی، موجب شد که استکبار جهانی داعش را ایجاد کند و از این طریق، به جمهوری اسلامی ضربه بزند. اما نه تنها انقلاب اسلامی نابود نشد، بلکه تفکر انقلابی، باعث شکل گیری جریان مقاومت در کشورهایی همانند عراق و سوریه شد.

مقدم فر اضافه کرد: توطئه دشمنان امروز شکست خورده و تبدیل به موفقیت برای جریان مقاومت شده است؛ پیروزی و اقتدار جریان مقاومت، مرهون تفکر، اندیشه و فعالیت های مقام معظم رهبری است و دشمنان به همین دلیل، حمله به شخص رهبری و ولایت فقیه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، نقطه عطف اقتدار جریان مقاومت در داخل کشور را، سرنگونی پهپاد آمریکایی دانست و اذعان کرد: سرنگونی پهپاد و عدم واکنش آمریکا، اثبات کرد که آمریکایی ها به دنبال جنگ نظامی نیستند و برای رسیدن به اهداف خود، صرفا به دنبال فشار روانی هستند.

وی با اشاره به حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو به عنوان یکی از نقاط عطف اقتدار جریان مقاومت در منطقه گفت: این حمله ۵۰ درصد تولید نفت عربستان و ۱۷ درصد تولید نفت دنیا را متوقف کرد، همچنین ناکارآمدی تسلیحات جنگی آمریکا نیز بر اثر این حمله اثبات شد.

رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی را موضوعات فرهنگی دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ مقاومت، موجب شکل گیری اقتصاد مقاومتی خواهد شد، امروز عرصه فرهنگی کشور نیاز به آرایش جنگی دارد و غفلت به این موضوع، آثار جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این که دانشگاه یکی از نقاط استراتژیک برای حفظ سنگر فرهنگی است، اظهار کرد: امروز رسانه‌های دشمن با جنگ شناختی و علم روانشناسی به مصاف جمهوری اسلامی آمده‌اند؛ اولین هدف در عملیات شناختی، تغییر تفکر و محاسبات است که می‌تواند در عرصه های اقتصادی و فرهنگی اثر‌گذار باشد.

مقدم فر گفت: امروز مسئله حفظ دین برای جوانان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ متاسفانه غفلت استراتژیک در موضوعات فرهنگی باعث مشکلات فراوانی شده چرا که فعالیت های آینده دشمن پیش‌بینی نشده و برنامه ریزی دقیق برای آن صورت نگرفته است. دشمن در جنگ شناختی به دنبال تغییر محاسبات جوانان است که آن‌ها را به تحصیل در خارج کشور ترغیب می‌کند.

رئیس نظارت فرهنگی و دانشجویی هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ریشه درگیری های جمهوری اسلامی با دشمنان، در مسائل فرهنگی است چرا که در فرهنگ غرب مفهوم خدامحوری وجود ندارد و همه چیز، انسان محور است‌، به همین دلیل مسئولان فرهنگی دانشگاه موظف‌اند خدامحوری را در سبک زندگی دانشجویان ترویج دهند.

وی در پایان، تعمیق معرف ایمانی و اعتقادات دینی، اخلاق مداری، تهذیب نفس، پاسخگویی به شبهات، تبیین ارزش های اسلامی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و میدان دادن به جوانان در تشکل های دانشجویی را از وظایف اصلی معاونان فرهنگی در واحدها دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027959

وب گردی

وب گردی