مواد سرطان زای شیر را می توان در خانه تشخیص داد

بیوسنسوری به شکل کیت کاغذی ساخته شده که با استفاده از آن می توان فوراً میزان مواد سرطان زای موجود در شیر را تعیین کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان یک کیت کاغذی تولید کرده اند که با استفاده از آن می توان وجود ماده سمی آفلاتوکسین در شیر را در منزل تشخیص داد. سنسوری که آفلاتوکسین را که به عنوان ماده مؤثر سرطان کبد نیز شناخته می شود ، تشخیص می دهد ، تنها 5 سنت هزینه دارد و در محیط خانه قابل استفاده است.

با استفاده از این کیت بیوسنسور کاغذی می توان بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه و در خانه وجود ماده سرطان زای آفلاتوکسین را تشخیص داد. پیش بینی می شود این پروژه ، در سال 2021 تکمیل شود و به عنوان یک محصول تجاری به بازار عرضه شود.

دکتر « کوتور اردیل» از اعضای تیم تحقیقاتی سازنده این کیت در کنگره بین المللی در لوزان در این زمینه گفت:« البته دستگاه هایی وجود دارند که مقدار آفلاتوکسین ها را در شیرهایی که می نوشیم ، اندازه گیری می کنند. با این حال ، این دستگاه ها بسیار گران هستند و قابل استفاده در محیط آزمایشگاهی هستند. ما در حال کار بر روی این حسگر هستیم تا از این طریق بتوان آنالیز را در دسترس همگان قرار داد تا هر کس این کار را با هزینه بسیار ارزان در خانه انجام دهد. آنچه ما توسعه داده ایم در واقع یک کاغذ در ابعاد کوچک است. در کاغذ ماده ای وجود دارد که آفلاتوکسین را در خود نگه می دارد. اگر آفلاتوکسین در شیر وجود داشته باشد ، پیچشی روی کاغذ ایجاد می کند. به این ترتیب ، وجود آن شناسایی می شود. اگر مقدار این ماده مضر در شیر زیاد باشد پیچش کاغذ هم بیشتر می شود. این بدان معنی است که شما نباید آن شیر را بنوشید. »

گلوتن را می توانیم خودمان اندازه بگیریم

کوتور اردیل با اشاره به این که تیم آنها برای اندازه گیری گلوتن روی یک سیستم مشابه کار می کنند، گفت :« حتی وجود مقدار کمی گلوتن در غذا می تواند برخی از افراد را به طور جدی آزار دهد. زمانی که بیوسنسور به اندازه کافی توسعه پیدا کند، این امکان را برای شما فراهم می کند تا هنگامی که به رستوران می روید وجود گلوتن را در مواد غذایی یا دسرهایی که می خوردید شناسایی کنید و مقدار آن را مشخص کنید. »

روبات ها وارد عرصه سلامتی می شوند

اردیل همچنین گفت: «در آینده تعداد مرجعات به بیمارستان ها کمتر می شود. به کمک یک وب سایت و یا هوش مصنوعی میتوانیم بیماری خود را تشخیص بدهیم و بدانیم که چه دارویی را باید مصرف کنیم. پیش بینی می کنیم در آینده جراحی های بیشتری با روش جراحی روباتیک انجام شود. »

انتهای پیام/

کد خبر: 1027963

وب گردی

وب گردی