فعالیت هزار و ۱۰۰ مشاور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی/کارگاه‌های آموزشی دبیران کمیته‌های انضباطی برگزار می‌شود

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود هزار و ۱۰۰ مشاور در واحدهای دانشگاهی وجود دارد، در حالی که ۴۱ هزار نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند؛ این موضوع نشان می دهد که وضعیت مراکز مشاوره در سال گذشته، چندان مناسب نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا صامت مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در دومین روز برگزاری سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات، اظهار کرد: پرونده‌های کمیته انضباطی در چند سال گذشته در واحدهای دانشگاهی کاهش داشته است، همچنین عملکرد کمیته‌های انضباطی رو به رشد بوده است.

وی افزود: لزوم اجرای بخشنامه نظارت بر امتحانات، بایگانی پرونده‌های انضباطی در مکان کاملا محرمانه، تاکید بر انجام مکاتبات کمیته انضباطی به صورت محرمانه در کلیه واحدهای دانشگاهی، جزو راهکارهای اجرایی کمیته های انضباطی محسوب می‌شود.

صامت ادامه داد: در آینده نزدیک، کارگاه‌های آموزشی دبیران کمیته‌های انضباطی در کلیه واحدهای دانشگاهی برگزار خواهد شد؛ افراد برای حضور در کمیته انضباطی، باید این دوره‌های آموزشی را بگذرانند.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی نرم افزار پاد برای تسهیل در فعالیت‌های کمیته انضباطی واحدها گفت: قابلیت تصمیم یار بودن برای صدور آرا و مکانیزه کردن تمامی مراحل صدور پرونده از جمله مزایای آن است که دبیران باید از آن استفاده کنند.

وی درباره وضعیت مراکز مشاوره در واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: نزدیک به هزار و ۱۰۰ مشاور در واحدهای دانشگاهی وجود دارد در حالی که ۴۱ هزار نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند؛ این موضوع نشان می دهد که وضعیت مراکز مشاوره در سال گذشته، چندان مناسب نبوده است. اولویت مراکز مشاوره شامل پرورش و ارتقا استعدادها، تقویت خلاقیت و نوآوری، روابط سالم بین فردی و اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

صامت با اشاره ساختار مراکز مشاوره اضافه کرد: واحدهایی که بیش از ۳ هزار دانشجو دارند، باید مرکز مشاوره تاسیس کنند. حق سرپرستی مدیران مراکز بر اساس چارت سازمانی و درجه واحد است؛ همچنین اعضای هیئت علمی حداکثر ۴ ساعت موظفی می‌توانند در مرکز خدمات مشاوره فعالیت داشته باشند.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سلف سرویس‌های واحدها گفت: طبق توافقات انجام شده با دولت، قیمت برنج، گوشت و مرغ با قیمت دولتی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عرضه خواهد شد. همچنین تعاونی کارکنان دانشگاه به جای پیمانکاران در سلف‌های دانشجویی تشکیل خواهد شد که فعلا آیین نامه آن درحال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027965

وب گردی

وب گردی