مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود

دبیر شورای عالی عتف گفت: تا زمانی که در موضوع ساماندهی مناطق ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، مجوز جدیدی برای ایجاد این مناطق صادر نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکصد و هشتاد و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
دستور کار این جلسه، بررسی و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف و اصلاحات پیشنهادی در آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری بود.

مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف درباره مصوبات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه اعضای حقیقی از بین کاندیدا‌های عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف معرفی شدند و اعضای کمیسیون‌های دائمی نظر خود را درباره این اعضا بیان کردند و قرار شد اگر اعضا درباره افرادی نظر منفی دارند نظر خود را بیان کنند و در غیر اینصورت انتخاب‌ها مورد پذیرش است.

وی ادامه داد: همچنین برای سهولت در حضور اعضایی که از استان‌ها منصوب شده‌اند قرار شد ویدئو کنفرانس برپا شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه اخیر درباره مناطق ویژه علم و فناوری، گفت: در جلسه ویژه کمیسیون دائمی طرح اولیه‌ای ارائه شد و نمایندگان پنج استان که منطقه ویژه داشتند مشکلات خود را مطرح کردند و مقرر شد با سایر اعضا به جمع بندی برسیم به طوری که از تمام ظرفیت کشور برای توسعه علم و فناوری استفاده کنیم.

به گفته وی، این طرح مورد بررسی بسیار قرار گرفت و در نهایت قرار شد کمیته محدودتر ۵ نفره تشکیل شود که هفته آینده فرآیند‌های اجرایی و روش کار را بررسی کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجوز جدیدی برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی‌شود تا در موضوع منطقه ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی برسیم، این موضوع ساده نیست و تصمیمی است که نتایج آن چند سال بعد مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027974

وب گردی

وب گردی