تولید لامپ ال ای دی در واحد دانشگاهی نور/ کسب 150 میلیون تومان درآمد غیر شهریه‌‌‌‌ای در سال گذشته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور گفت: دانشجویان می توانند با فعالیت در کارگاه های تولید لامپ ال ای دی که توسط استادان این واحد دانشگاهی برگزار می شود، بخشی از شهریه خود را تأمین کنند.

محمد احمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت رشته های علوم پایه در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: رشته های علوم پایه موجود در این واحد دانشگاهی ریاضی و فیزیک بوده که به دلیل استقبال کم دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فقط در مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد.

وی افزود: رشته های علوم پایه موجود در این واحد دانشگاهی در مقطع دکتری شرایط مناسبی دارد؛ ولی نسبت به سایر رشته های مقطع دکتری در وضعیت نامناسبی قرار دارد. به طور مثال ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های ریاضی و فیزیک، یک نفر اعلام شده که دلیل این امر می تواند کم بودن متقاضی برای تحصیل در این رشته ها باشد.

احمدی درباره عوامل کاهش استقبال دانشجویان برای تحصیل در رشته های علوم پایه تشریح کرد: رشته های علوم پایه از بازار کار مناسبی برخوردار نیستند؛ زیرا بازار کار این رشته ها فقط محدود به دبیری بوده و آموزش و پرورش افرادی که در این رشته ها تحصیل کرده اند را استخدام نمی کند و کارخانه ها تمایلی به جذب این افراد ندارند بر همین مبنا، متقاضی برای تحصیل در این رشته ها بسیار کم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور ادامه داد: علی‌‌رغم استقبال خوب دانشجویان برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی، متاسفانه باز هم با مشکل جذب اندک دانشجویان در مقطع کارشناسی روبه رو هستیم. دلیل این امر می تواند کم بودن شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی نور و در نتیجه عدم تمایل دانشجویان برای تحصیل در این واحد دانشگاهی باشد.

وی درباره ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی نور با سایر شرکت ها، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نور با شرکت های صنعتی استان و مراکزی که به جذب افراد نخبه می پردازند، ارتباط دارد. همچنین اقداماتی مانند شناسایی فارغ التحصیلان نخبه و معرفی آنها به صاحبان صنایع هم توسط دانشگاه انجام شده است.

احمدی از تولید لامپ ال ای دی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تولید لامپ های ال ای دی توسط استادان دانشگاه آزاد اسلامی نور در کارگاه های تولیدی مربوط انجام می شود. دانشجویانی که برای کار در این کارگاه ها جذب می شوند، می توانند بخشی از شهریه دانشگاه خود را از طریق فعالیت در این عرصه تأمین کنند.

وی درباره مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی نور در طرح پایش تشریح کرد: در حال حاضر فعلا برای دانشگاه آزاد اسلامی نور مأموریتی در طرح پایش در نظر گرفته نشده است؛ ولی به دلیل آنکه استان مازندران در زمینه دریا و گردشگری فعالیت می کند، قصد داریم با توجه به موقعیت گردشگری دانشگاه و پتانسیل های موجود، در زمینه گردشگری فعالیت کنیم که اقدامات اولیه این امر انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور بیان کرد: به دلیل آنکه دانشگاه های دولتی در زمینه گردشگری فعالیت های پراکنده ای انجام دادند، شناخته شدن دانشگاه آزاد به عنوان مبدأ این کار؛ سبب اعتماد دستگاه های دولتی و خصوصی به نقش اثرگذار دانشگاه آزاد در بحث گردشگری می شود.

احمدی با بیان کسب 150 میلیون تومان درآمد غیر شهریه ای برای این واحد دانشگاهی در سال گذشته گفت: درآمد دانشگاه در سال گذشته نسبت به سال 96 نزدیک به 150 میلیون تومان بوده که این درآمد از طریق تولید گل و گیاه آپارتمانی و زینتی در گلخانه، اجاره دادن سالن های آمفی تئاتر، خوابگاه ها و استاد سراها تأمین شده است؛ همچنین از طریق برگزاری دوره های آموزشی وکیل سایبری و کارگاه های کوتاه مدت بوده که نزدیک به 40 میلیون تومان برای دانشگاه درآمد غیر شهریه‌‌‌‌‌‌‌‌ای ایجاد کرده است.

وی افزود: درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی نور دو کار را در دستور کار خود قرار داده است. یکی گسترش تولید لامپ های ال ای دی 60 در 60 و دیگری تولید محصولات پروبیوتیک بومی توسط گروه صنایع غذایی از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی است. درصددیم قرارداد‌هایی با شرکت عالیس منعقد کنیم که اگر این امر محقق شود، درآمد بسیار زیادی برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می شود.

احمدی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نور طی برگزاری جلساتی با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قصد دارد با برگزاری همایشی صاحبان صنایع را جهت شرکت در مباحث دانشگاه دعوت کند. با توجه به این موضوع که ما در اول راه قرار داریم بدون تردید با اقداماتی که انجام خواهد شد، شاهد وضعیت مناسبی در ارتباط دانشگاه با صنعت خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور در پایان از برنامه های درنظر گرفته شده برای دانشجویان جدید الورود خبر داد و گفت: ما هر سال برای دانشجویان جدید الورود قوانین دانشگاه، بخشنامه‌‌‌‌‌ها از جمله بخشنامه حجاب و آراستگی را مطرح و اجرا می کنیم تا دانشجویان با این قوانین آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027989

وب گردی

وب گردی