تسهیلات خرید دوچرخه به چه کسانی ارائه می‌شود؟

مشاور معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شاغلان، دانشجویان و دانش‌آموزان سه گروه هدف برای طرح جامع دوچرخه هستند، گفت: تسهیلات خرید دوچرخه به این افراد توسط صندوق کارآفرینی امید در ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی پیرحسینلو مشاور معاون شهردار تهران درباره جزئیات تسهیلات خرید دوچرخه برای خبرنگاران گفت: برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، شهرداری اقدامات گسترده‌ای را در دستورکار قرار داده که از جمله برنامه‌ها، ارائه دوچرخه‌های «بیدود» بدون ودیعه برای دانشجویان و خبرنگاران و ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه است.

وی افزود: میزان تسهیلات به صورتی بوده که متقضایان بتوانند 70 تا 80 درصد قیمت دوچرخه را از طریق وام دریافت کنند و میزان تسهیلات 2.5 تا 3 میلیون برای دوچرخه‌های معمولی و 5 تا 6 میلیون برای دوچرخه‌های برقی است و این وام‌ها توسط صندوق کارآفرینی امید که برای ریاست جمهوری است، ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با صندوق کارآفرینی امید داشته، قرار است از محل اعتبارات طرح ترافیک، تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه شود.

مشاور معاون شهردار تهران افزود: شاغلان، دانشجویان و دانش‌آموزان سه گروه هدف طرح جامع دوچرخه هستند که شیوه‌نامه تسهیلات دوچرخه از جانب شهرداری در حال تدوین است و اسامی دریافت‌کنندگان وام توسط شهرداری به صندوق کارآفرین ارائه خواهد شد.

پیرحسینلو گفت: این تسهیلات برای افرادی بوده که طرح ترافیک ندارند و برنامه‌ها به سمت و سویی رفته که بتوانیم ظرفیت طرح ترافیک را کاهش و مشوق‌هایی ارائه کنیم که مردم کمتر از خودرو استفاده کنند.

وی گفت: ارائه تسهیلات دوچرخه در جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028017

وب گردی

وب گردی