شرکت «هپکو» با خصوصی‌سازی رانتی در چند قدمی نابودی است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بازگشت خط‌های فعال تولیدشرکت هپکو مسئله مهمی بوده که با خصوصی‌سازی رانتی و خانوادگی در چند قدمی نابودی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار مطلبی در فضای مجازی با اشاره به مسائل کارگران شرکت هپکو نوشت: مسئله هپکو فقط پرداخت معوقات عقب افتاده کارگران زحمت‌کش نیست.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: مسئله بازگشت خط‌های فعال تولید این ابرشرکت آسیایی است که با خصوصی‌سازی رانتی و خانوادگی در چند قدمی نابودی است.

گفتنی است، شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک، ابرشرکت ایرانی در حوزهٔ صنایع سنگین است. این شرکت اولین و بزرگترین کارخانهٔ تولید تجهیزات سنگین در ایران و خاورمیانه است. هپکو توانسته سهم مناسبی در تولید انواع واگن‌ها، انواع کامیون‌ها، انواع جرثقیل‌ها، تجهیزات صنایع فولاد و صنایع مس، تجهیزات معادن، تجهیزات نیروگاه‌ها، تجهیزات سدها و تجهیزات صنایع نفت و گاز به‌دست آورد.

در اواخر شهریور ماه سال ۱۳۹۸ کارگران این ابرشرکت در اعتراض به حقوق و مزایای معوقه خود و پیگیری مطالبات صنفی دست به اعتصاب زده و مسیر راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند. در سال‌های ۱۳۹۴تا ۱۳۹۸ نیز تظاهرات و اعتصابات مشابهی توسط کارکنان هپکو انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028037

وب گردی

وب گردی