جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه شهرکرد برای افزایش تبادلات علمی و فرهنگی

رئیس دانشگاه شهرکرد از جذب دانشجوی عراقی در راستای افزایش تبادلات علمی و فرهنگی خبر داد.

سعید کریمی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تمایل بیشتر داوطلبان کنکور به تحصیل در دانشگاه‌های پایتخت اظهار کرد: طبیعی است دانش‌آموزان شهرهای مختلف، تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند تا در دانشگاه‌های تهران پذیرفته شوند؛ چرا که امکانات پایتخت قابل مقایسه با هیچ‌یک از شهرهای کشور، حتی کلان‌شهرها نیست؛ اما در سال‌های اخیر دانشگاه‌های دیگر شهرها نیز از نظر کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌هایی در اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز وجود دارند که جزو دانشگاه‌های سطح یک کشور محسوب می‌شوند و تعداد قابل توجهی از رتبه‌های دورقمی و حتی تک‌رقمی کنکور در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد نیز که به‌تازگی چهل سالگی خود را جشن گرفته، از جمله دانشگاه‌هایی است که رشد کیفی و کمی مناسبی را تجربه کرده و توانسته به مقصد آموزشی قابل اعتمادی برای دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود. دانشگاه شهرکرد در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز، یکی از چهل دانشگاه ایرانی حاضر در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان بود.

کریمی دهکردی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه شهرکرد به دانشجویان ایرانی محدود نمی‌شوند و پذیرای دانشجویان دیگر کشورهای جهان نیز هستیم. با توجه به رایزنی‌هایی که به‌تازگی صورت گرفته، دانشجویان عراقی نیز به جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد اضافه می‌شوند تا دایره تبادلات علمی و فرهنگی از طریق دانشگاه شهرکرد گسترش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028054

وب گردی

وب گردی