414 نفر از متقاضیان هیئت علمی در فراخوان سال‌های 88 تا 95 جذب شدند/ برگزاری دوره توانمندسازی سه ماهه برای اعضای هیئت علمی

رئیس مرکز جذب امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب 1000 عضو هیئت علمی در ابتدای مهرماه امسال خبر داد که 414 نفر از این تعداد مختص افرادی است که در فراخوان‌های سال 1388 تا 1395 شرکت کرده و بلاتکلیف بودند.

طولانی شدن فرآیند جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از آن دست موضوعاتی بود که در چند سال گذشته مورد گلایه بسیاری از متقاضیان قرار گرفت. حالا اما مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریت خود می خواهند به این بی سروسامانی که میراث دوره مدیریت گذشته است پایان دهند.

ماجرا از این قرار است که از سال 88 تا سال 95 افراد زیادی در فراخوان جذب هیئت علمی این دانشگاه ثبت نام کردند و صلاحیت آن ها نیز تایید شده بود؛ اما روند جذب آن ها با مشکلاتی روبرو شد. این افراد حدود 1300 نفر بودند که مسئولان دانشگاه تصمیم دارند این افراد را نیز به ناوگان هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کنند.

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تعیین تکلیف 414 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است افرادی که از سال 88 تا 95 در فراخوان جذب شرکت کرده، مصاحبه علمی شدند و پرونده علمی آنها نیز تایید علمی شده بود؛ تعیین تکلیف شوند چون کارهای این افراد معلق مانده و حکمی برای آن‌ها نخورده است.

رنجبر با طرح این سوال که چرا داوطلبانی که در فراخوان جذب هیئت علمی از سال 88 تا 95 شرکت کرده بودند هنوز تعیین تکلیف نشده و باید در سال 98 تعیین تکلیف شوند ادامه داد: 6 ماه است که در هیئت جذب مشغول به فعالیت شده ام و در این مدت تلاش کرده ام بسیاری از نقص ها و کارهای بلاتکلیف گذشته را به سرانجام برسانم.

او با بیان این که در گذشته افرادی را بین زمین و آسمان رها می کردند ادامه داد: من در این مسئولیت قرار است این موضوع را نیز ساماندهی کنم. البته علت نیز مشخص نیست و نمی دانم چرا توجهی به این موضوع نشده است.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این موضوع را بررسی کردیم و قرار است بحث گزینش، استعلام های گزینش و صلاحیت های عمومی این افراد را برگزار کنیم.

رنحبر گفت: در استان تهران تا هفته گذشته حدود 414 نفر تعیین تکلیف شدند؛ اگر افرادی در استعلام ها مردود شوند به آن ها اعلام خواهیم کرد و به صورت گذشته نیست که افراد را چند سال به صورت بلاتکلیف رها کنیم. بنابراین صلاحیت ها را بررسی کرده و اگر کسی رد شود به او اعلام می شود که در گزینش فراخوان هیئت علمی پذیرفته نشده تا معطل نماند.

او با اشاره به فراخوان جذب اعضای هیئت علمی سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بنا داریم به مدت 5 سال، هرسال هزار عضو هیئت علمی جذب کنیم. در همین راستا، پس از فراخوان 1397 حدود 1555 نفر برای انجام مصاحبه به استان‌ها معرفی شده بودند که مصاحبه 1058 نفر انجام شد. ان‌شاءالله تعداد 414 نفری که در فراخوان سال 1388 تا 1395 تعیین تکلیف شده اند به علاوه افرادی که در فراخوان سال 97 جذب می شوند در ابتدای مهرماه به هیئت علمی دانشگاه اضافه شوند.

رنجبر در ادامه تاکید کرد: مشکلات مابقی افرادی که تعیین تکلیف نشده اند نیز بررسی و در مدت زمان کوتاهی تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس مرکز جذب امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که از سال 97 تاکنون 450 عضو هیئت علمی جذب شده اند ادامه داد: این تعداد به علاوه 414 نفر در اول مهر وارد دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد که با این اوصاف حدود 1000 نفر جذب هیئت علمی خواهیم داشت.

او تاکید کرد: در حال حاضر بررسی فراخوان 97 به اتمام رسیده و بررسی فراخوان سال 88 تا 95 نیز در حال جلو رفتن است. در ابتدای مهر ماه برای افرادی که جذب می شوند یک دوره توانمند سازی برگزار خواهد شد که در یک بازه سه ماهه در دوره های آموزشی، علمی، آموزشی و پژوهشی شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028059

وب گردی

وب گردی