هدف صندوق نوآوری توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان است

معاون ارتباطات و بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هدف صندوق نوآوری توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری با بیان اینکه فناوری‌های جدیدی که روی آن کار می‌شود، نیازمند معرفی و شرح پیرامون آن است، گفت: در این زمینه دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان این حوزه باید گردهم بیایند و پیرامون آن بحث و گفتگو کنند.

قربانی ادامه داد: در تیر ماه سال جاری به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹» روسیه شرکت کردیم و برنامه سنگینی را در آنجا گذراندیم. تعداد زیادی از شرکت‌های روس نیز در آن نمایشگاه حضور داشتند. شرکت ایران در آن نشست بازتاب خوبی داشت چرا که تا پیش از آن شرکت‌های روسی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی مردد بودند اما شرکت در آن نمایشگاه، بازخورد مثبتی در روند کار داشت.

قربانی اظهار کرد: بیستم آبان ماه نیز قرار است معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز به چین سفر کرده و در نمایشگاه هایتک این کشور سخنرانی کنند. امیدواریم پس از این سفر بتوانیم برای تنظیم همکاری‌ها با طرف چینی نیز به توافق برسیم و سطح خوبی از تعاملات را با شرکت‌های چینی شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار نیز یاسر عرب‌نیا، معاون ارتباطات و بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با فعالیت‌های این صندوق گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به تمامی شرکت‌های دانش بنیان که فعالیت‌های نوآورانه انجام می‌دهند تسهیلاتی ارائه می‌کند و در این حوزه مشارکت فعالانه دارد.

عرب‌نیا با اشاره به اینکه رئیس جمهور، پنج نفر از وزرا و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعضای هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، گفت: این صندوق با سه هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه‌ای که در اختیار داشت فعالیت خود را آغاز کرد و سعی دارد با استفاده از این سرمایه در راستای فعالیت‌های توسعه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و کسب و کار این شرکت‌ها را توسعه بخشد.

وی با اشاره به اینکه بحث ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور از جمله کارکردهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی است، تصریح کرد: ما در کنار بحث تسهیلات، مسائلی همچون توسعه بازار را با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید محصولات دانش‌بنیان در دستور کار داریم. همچنین از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در قالب برپایی غرفه یا اعزام به همراه هیات‌های تجاری به صورت بلاعوض حمایت می‌کنیم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از قراردادهای شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی منعقد می‌شود نیز به صورت ویژه حمایت می‌کنیم تا اطمینان طرف خارجی را برای همکاری با شرکت‌های داخلی جلب کنیم.

عرب‌نیا ادامه داد: اخیرا نیز در حوزه سرمایه‌گذاری، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم به گونه‌ای که تا چهار برابر سرمایه اولیه در طرح‌های فناورانه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

به گفته وی، صندوق نوآوری و شکوفایی طی یک سال گذشته در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور اختصاص داده است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بحث صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های متولی این امر با جدیت دنبال شود، گفت: صندوق نوآوری از شرکت‌های دارای صادرات به صورت ویژه حمایت می‌کند. هدف ما این است که شرکت‌های دانش بنیان هیچگونه دغدغه مالی برای اجرای طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028062

وب گردی

وب گردی