پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد به انجمن جهانی متصل می‌شود/ به چالش کشیدن ایده‌های نوآورانه دانشجویان در عصرانه‌های فناوری

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است ورودی‌های جدید دانشگاه امسال می‌توانند با حضور در عصرانه‌های فناوری علاوه بر آشنایی با ایده‌های موفق، ایده‌های نوآورانه خود را به چالش بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیوستن پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به انجمن جهانی پارک‌ها و ایجاد پردیس‌های استانی پارک در مراکز استان ها دو اتفاق جدیدی است که قرار است در حوزه پارک های علم و فناوری دانشگاه اتفاق بیفتد. اتفاقاتی که هر کدام با شروع سال تحصیلی، فصل جدیدی از ارتباطات و توسعه پارک ها را فراهم خواهد کرد.

سید جواد صدری مهر مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برنامه های این حوزه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صدری مهر درباره برنامه های این اداره کل گفت: عصرانه های فناوری، بستر انتقال تجربه های فناوری برای ورودی های جدید در پارک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

صدری مهر ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با فراهم آوردن امکانات و خدمات لازم برای تجاری سازی طرح های فناورانه، یکی از موفق ترین مراکز حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور است. بخشی از این خدمات شامل حمایت های مالی، خدمات توسعه بازار، ارتباط با کریدورهای صادراتی، کلینیک کسب و کار و فن بازارهای موضوعی است.

او ادامه داد: نشاط یکی از ضروریات در اکوسیستم فناوری است و بخشی از این تازگی در محیط های دانشجویی با اضافه شدن فناوران جدید در قالب ورودی های جدید در هرسال به اکوسیستم فناوری محقق می شود.

او گفت: امسال برای ایجاد آشنایی ورودی های جدید دانشگاه آزاد با اکوسیستم فناوری و انتقال تجربیات شرکت های دانش بنیان موفق، عصرانه های فناوری را در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد برگزار خواهیم کرد.

صدری مهر با بیان این که ورودی های جدید دانشگاه می توانند با حضور در عصرانه های فناوری علاوه بر آشنایی با ایده های موفق، ایده های نوآورانه خود را به چالش بکشند، ادامه داد: علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می توانند در سایت پارک به آدرس parkoffice.iau.ir ثبت نام کنند.

صدری مهر اضافه کرد: در سال جاری شاهد دو اتفاق جدید برای پارک دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود. اولین اتفاق پیوستن پارک دانشگاه به انجمن جهانی پارک ها خواهد بود که این مهم موجب ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای شرکت های فناور دانشگاه و در نتیجه آن توسعه بازارهای بین المللی خواهد بود.

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاداسلامی درباره دومین اتفاق نیز صحبت به میان آورد و گفت: دومین اتفاق ایجاد پردیس های استانی پارک در مراکز استان ها خواهد بود. در این مورد مجوزهای اساسی از وزارت علوم اخذ شده است و پس از اخذ مجوز های نهایی برای هر استان، اقدام به راه‌اندازی پردیس پارک در استان خواهیم کرد.

به گفته او در حال حاضر در 8 استان کشور پیش بینی فضای مناسب و امکانات لازم برای تأسیس پارک علم و فناوری شده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1028065

وب گردی

وب گردی