تخصیص ۵.۴ درصد بودجه کل کشور در حوزه عمرانی به وزارت علوم

معاون اداری مالی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری از تخصیص ۵.۴ درصد بودجه کل کشور در حوزه عمرانی به این وزارتخانه خبر داد و گفت: این مبلغ نسبت به ۱۲ میلیون متر مربع فضای مجموعه آموزش عالی، مقداری کم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در برنامه تلوزیونی پرسشگر با اشاره به وضعیت خوابگاه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع فضای سلف سرویس دانشگاهی داریم. ضرورت دارد با شروع سال تحصیلی اشکالات خوابگاهها و سلف سرویس ها مورد توجه قرار گرفته و برطرف شوند.

وی با اشاره به اولویت تعمیرات اساسی فضاها بویژه در تابستان گفت: تعمیرات اساسی همه ساله مطرح است. حدود ۵.۴ درصد بودجه کل کشور در حوزه عمرانی به وزارت علوم تخصیص یافته که نسبت به ۱۲ میلیون متر مربع فضای مجموعه آموزش عالی، مقداری کم است. ۷۸۶ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات محوطه سازی و تعمیرات اساسی اختصاص یافته که عدد کمی است و انتظار داریم قبل از تابستان در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

معاون اداری مالی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری ادامه داد: حدود ۲۰ درصد اعتبار 786 میلیونی را در اختیار داریم. با این‌حال دانشگاه‌ها برای آماده سازی فضای خوابگاهی از هزینه‌های دیگر خود استفاده کرده‌اند. نگران خوابگاه ها و سلف سرویس‌ها در آغاز سال تحصیلی نخواهیم بود.

وی افزود: هفته گذشته روسای دانشگاه‌ها جلسه‌ای با دکتر نوبخت داشتند که طی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تغذیه در نظر گرفته شد. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای تعمیرات سلف سرویس دیده شده؛ همچنین بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی نیز از ضروریات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028090

وب گردی

وب گردی