برپایی موکب در مرز میرجاوه توسط دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان/ اسکان 4 هزار زائر پاکستانی

معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان گفت: در گذشته تنها یک موکب در زائرسرای امام رضای زاهدان داشتیم؛ اما امسال دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان در خود مرز میرجاوه موکبی را مستقر خواهند کرد.

محمدرضا زاهدشیخی معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در خدمات‌‌‌‌رسانی به زائران پاکستانی گفت: از سال 91 که دانشگاه آزاد زاهدان برای خدمات‌‌‌رسانی به زائران پاکستانی فعالیت گسترده‌‌‌‌‌‌ای داشته تا به امروز، تعداد زوار پاکستانی از 3 هزار نفر به بیش از 50 هزار نفر رسیده است.

وی تشریح کرد: از هفته آینده موکب دانشگاه آزاد زاهدان در کنار دیگر موکب‌‌‌‌‌های مردمی در مرز میرجاوه مستقر خواهد شد. در گذشته تنها یک موکب در زائر سرای امام رضای زاهدان داشتیم؛ اما امسال در خود مرز میرجاوه موکبی را مستقر خواهیم کرد.

زاهدشیخی اظهار کرد: تاکنون 80 نفر از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی به منظور خدمات‌‌‌رسانی به زائران پاکستانی در موکب دانشگاه آزاد زاهدان که در مرز میر جاوه مستقر می‌‌شود ثبت‌‌نام کردند.

وی درباره امکانات موجود برای اسکان‌‌‌‌‌‌دهی زائران پاکستانی در دانشگاه آزاد زاهدان گفت: دانشگاه آزاد زاهدان با کلیه امکانات، آماده اسکان‌‌‌دهی به زائران پاکستانی است. از سوله ورزشی تا مهمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سرای واحد زاهدان که همراه با حضور اعضای هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت درمانی زائران خواهد بود از جمله موارد خدمات‌‌‌رسانی ما به این زائران خواهد بود.

زاهدشیخی تصریح کرد: پیش‌‌‌‌‌بینی می‌‌‌شود 80 هزار زائر پاکستانی امسال از مرز میرجاوه عبور کنند و واحد زاهدان توانایی خدمات‌‌‌‌رسانی و اسکان‌‌دهی 4 هزار نفر از این زوار را دارد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان در ادامه درباره نقش واحدهای دانشگاهی در تقویت خدمات‌‌‌رسانی به زائران اربعین تاکید کرد: اگر کلیه واحدهای دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی که در سراسر کشور دارند به طور داوطلبانه، خواستار کمک به موکب‌‌‌‌‌های برگزاری مراسم اربعین باشند؛ بدون تردید توانمندی بیشتری برای پذیرایی از زوار اربعین خواهیم داشت.

زاهدشیخی متذکر شد: با توجه به اشتیاقی که در میان زوار پاکستانی نسبت به شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌های معنوی و سیاسی ایران وجود دارد؛ اگر امکانات لازم در اختیار ما گذاشته شود علاوه بر خدمات‌‌‌‌رسانی رفاهی و ارائه غذا به این زائران در زمینه امور فرهنگی و بیان اهداف بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هم فعالیت خواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: کاروان‌‌‌‌‌هایی هم از دانشجویان و اعضای هیئت علمی از واحد زاهدان به کربلا اعزام می‌‌شوند. هر کدام از کاروان‌‌‌‌ها در قالب اعضای 40 نفره به صورت جداگانه خواهد بود و غیبت دانشجویان تا 10 روز موجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028094

وب گردی

وب گردی