خط تولید ذخیره‌سازهای پیشرفته دفاعی افتتاح شد

خط تولید ذخیره‌سازهای پیشرفته دفاعی با حضور وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، خط تولید ذخیره‌سازهای پیشرفته دفاعی صبح امروز(شنبه) با حضور وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری وفرمانده معظم کل قوا مبنی بر نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» اظهار داشت: باهمت عالی وتلاش شبانه روزی متخصصان و نخبگان جوان صنایع دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی در شرایط تحریم و با تکیه بر دانش بومی به بهره برداری رسید.

وی افزود: امروز با یک دشمن بسیار عنود به نام آمریکای جهان‌خوار مواجهیم و او تمام همت خود را بکار گرفته تا علیه مردم ایران هرکاری از دستش برمی‌آید انجام بدهد.

وزیر دفاع گفت: آنها به دنبال این بودند که صنایع دفاعی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با تحریم و انجام کارهای تروریستی کاهش دهند اما با همت نخبگان و از نخبگان عزیز و جوانان نتوانستند به هدف خود دست یابند.

امیر حاتمی ادامه داد: بحمدالله امروز ما محصولاتی را تولید کردیم که موجب افزایش قدرت دفاعی اعم از افزایش برد، دقت و هوشمندی می‌شوند و موثر خواهند بود و همچنین سرویس‌های خوبی را به صنایع و بخش های مختلف دفاعی به ویژه برای صنایع موشکی و دریایی ارائه خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ازجمله محصولاتی که امروز آماده شده است، محصولی برای «خودروی ارس» تهیه شده است. خودروی ارس را قبلا در اصفهان رونمایی کردیم و با توجه به انتظاری که از خودروی ارس برای ماموریت‌های دفاعی داریم نیازمند ولتاژدهی طولانی بودیم که این مشکل حل شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای تعمیق خودکفایی و خوداتکایی در حوزه قایق‌های تندرو که یکی از ابزارهای مهم دفاعی کشور است امروز به تسلیحات متعددی تجهیز شده‌اند نیازمند باتری‌ها و ذخیره کنندگان انرژی بودیم که بتوانند در مقابل تنش‌ها، ضربات و شوک‌های متعدد مقاومت کنند که بحمدالله این محصول در استانداردهای بالا و با تکنولوژی روز تهیه شده است.

امیر حاتمی ادامه داد: خط تولیدی برای تولید محصولات مورد نیاز سامانه های بخش های مختلف دفاعی در حوزه رزم زمینی، دریایی، دفاعی، پدافندی و موشکی افتتاح کردیم که جای افتخار دارد. این خط تولید کاملاً بومی است. قیمت هایی که برای راه اندازی این خط تولید داده بودند ۸۰ میلیون دلار تا ۵۰ میلیون دلار بود اما دوستان ما با هزینه کمتر از یک و نیم میلیون دلار این خط تولید را افتتاح کردند. اغلب بخش‌های آن تولید داخل است و به دست متخصصان داخلی آماده شده است و جا دارد از تک تک دوستان که در شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی این کار را انجام دادند تشکر کنیم.

وزیر دفاع گفت: این خط تولید از تولید مواد اولیه تا تولید محصول نهایی کاملا بومی است و یک گام بلند در بومی سازی ذخیره سازهای دفاعی و غیرنظامی کشور است.

کد خبر: 1028097

وب گردی

وب گردی