تبدیل داده‌های بزرگ به کوچک، شاه‌کلید بازاریابی

عصر حاضر با وجود اینترنت‌ پرسرعت 5‌G با فورانی از داده‌ها مواجه خواهد بود. کار با این اطلاعات برای سازمان‌ها و موفقیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که تبدیل داده‌های بزرگ به کوچک یکی از نکات کلیدی موجود برای کسب و کارها به‌شمار می‌آید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، 90درصد از کل داده‌های اطلاعاتی جهان طی 2 سال گذشته تولید شد. مدت مدیدی است که کلان داده‌ها موضوع مهمی در صحنه بازاریابی بوده و این امر برای مدیران ارشد بازاریابی (CMO) یک چالش بزرگ است؛ زیرا سازماندهی و استخراج بینش‌های مفید از مقادیر انبوه داده‌های ساختاری و بدون ساختار آسان نیست.

تأکید بر کلان داده‌ها بسیار نابجاست. در این جا چهار نکته کلیدی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه می توانید ارزش داده را تغییر داده و بر بازار تاثیر‌گذار بود.

داده‌های هوشمند درمقابل داده‌های کلان

سازمان‌های بزرگ ممکن است از ایده کلان داده‌ها هیجان زده شوند؛ اما به اندازه داده‌های درست یا داده‌های هوشمند مهم نیستند. برای رسیدن به این هدف، باید بتوانید کلان داده‌ها را با داده‌های کوچک ادغام کنید. داده‌های کوچک به شما کالیبراسیون و زمینه‌ای را می‌دهند که کلان داده‌ها نمی‌توانند. داده‌های هوشمند ترکیبی از داده‌های کوچک و بزرگ است.

شخصی سازی توسط تبلیغ کنندگان دیجیتال و خدمات مالی

صنعت خدمات مالی شروع به استفاده استراتژیک از کلان داده‌ها کرده است. این مسئله سازمان‌ها را قادر ساخته تا تلاش‌های بازاریابی خود را یک به یک به صورت دلخواه تغییر دهند. استفاده از کلان داده‌ها به آن‌ها کمک کرده است تا بخش خاصی از مخاطبان را ترسیم کنند و خدمات و محصولات خود را به‌طور دقیق شکل دهند.

صنعت دیگری که از کلان داده‌ها سود زیادی گرفته است تبلیغات دیجیتال است. این صنعت با خرید آگهی برنامه نویسی و ارائه مطالب مربوط به هر مصرف کننده، تبلیغات دیجیتالی را شخصی سازی کرده است.

تمرکز برای شرکت‌ها

امروزه اکثر شرکت‌ها کار خود را از داده شروع می‌کنند و در آن به دنبال چیزی که می‌خواهند می‌گردند. اینکار شبیه پیدا کردن سوزن در انبار کاه است مطمئناً کلان داده‌ها یک فناوری عالی است؛ اما فقط هنگامی که آن را با تخصص دامنه همراه کنید ارزش واقعی را به دست خواهید آورد.

تبدیل داده های بزرگ به داده‌های هوشمند برای مدیران ارشد بازاریابی

سرعت و چابکی بسیار مهم است. سه روش مؤثر برای مدیران ارشد بازاریابی و تبدیل کلان داده‌ها به داده‌های هوشمند عملی و هوشمندانه وجود دارد:

مقیاس پذیری را اجرا کنید

فناوری با سرعت بالایی در حال رشد است و داده‌ها در نانو ثانیه تولید می‌شوند. تجدید نظر، به روزرسانی و تازه‌سازی را یاد بگیرید و در جهت آن حرکت کنید.

با دیگر شرکت‌ها همکاری کنید

اگر مایل به ایجاد مشارکت و رشد تیم یا شبکه‌ای از شرکت‌ها هستید که شما را به جلو سوق می دهد؛ نمی توانید همه چیز را از یک شرکت واحد دریافت کنید.

اگر منتظر موفقیت بمانید به کمال نخواهید رسید؛ زیرا چندین پروژه با مشتری، فناوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در دست اقدام است.

Playbook ایجاد کنید

هیچ مجموعه‌ای از داده‌ها یکسان نیست و هرکدام بینش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند؛ اما هنگامی که شما یک دفترچه راهنما برای دستیابی به داده‌های هوشمند دارید در زمان کار با کلان داده‌ها به شما در شرکت‌های آینده کمک می‌کند. یک Playbook همچنین به آشنایی و تبدیل کلان داده‌ها به داده‌های هوشمند در بین اعضای تیم کمک می‌کند.

مجموعه داده‌های هوشمند

سازمان‌هایی که کلان داده‌ها را نمی‌فهمند اغلب همه چیز را در یک Data Lake یا انبار داده جمع می‌کنند. بسیاری از این سازمان‌ها فکر می‌کنند که این داده‌های تاریخی گنجینه‌های گرانبهایی هستند در حالی‌که ممکن است، از نظر ارزش، کمیت یا حتی قالب صحیح نباشد.

یک راه بهتر برای استفاده از منابع، جمع آوری داده‌های مرتبط با مشاغلشان است. ذخیره، سازماندهی و اداره کردن داده‌ها هزینه و زمان را به همراه خواهد داشت. یک استراتژی کارآمد جمع آوری داده‌های هوشمند به جای انواع داده‌ها است. وقتی یک کسب و کار روی جمع آوری داده‌های هوشمند تمرکز دارد راه حل‌های مقرون به صرفه‌ای برای پردازش آن نیز ارائه می‌دهد. اگر فقط به صورت انتخابی داده‌های مهم را جمع آوری کنید، به کارگیری ابزارهای Self-Service هوش تجاری را کاهش می‌دهد و از غرق شدن کارمندان در اطلاعات زیاد غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

هنگامی که داده‌های هوشمند را جمع می‌کنید، کارهای دیگری بیش از حذف اطلاعات اضافی انجام می‌دهید. این نوع داده‌ها از منابع متنوعی تهیه می‌شوند و یک سازمان هوشمند می‌تواند این منابع را با هم ادغام کند تا بتواند مدل‌های هوش تجاری را آغاز کند.

داده‌های هوشمند آینده است و هر شغلی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​نباید بگذارند ایده داده هوشمند آن‌ها را بترساند، فقط باید سریع عمل کنند (سریع جمع کنید و تجزیه و تحلیل کنید) تا بتوانید راحت‌تر رقابت کنید و تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028102

وب گردی

وب گردی