وزارت علوم مجوز اجرای قانون درباره مؤسسات غیرمجاز را ندارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید سازوکار قانونی را برای کنترل تقویت کرد تا تخلفات به حداقل برسد.

حسین سیمایی صراف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مؤسسات غیرمجازی که اقدام به تبلیغ برای اعزام دانشجو به خارج از کشور می‌کنند، اظهار کرد: سایت‌ها و مؤسساتی را شناسایی کرده و مدارک و مستندات را به مراجع قضایی ارجاع داده‌ایم تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد. آمار دقیقی از تعداد مؤسسات غیرمجاز در دست نداریم؛ اما تاکنون با چندین مؤسسه برخورد شده است.

وی ادامه داد: اگر وزارت علوم، مجوز اجرای قانون درباره مؤسسات غیرمجاز را داشته باشد، زمان کمتری برای برخورد قانونی صرف خواهد شد؛ اما در حال حاضر متولی آموزش عالی تنها امکان شکایت به دادگاه را دارد و در نهایت با دریافت مجوز و همراهی مأمور نیروی انتظامی، توقیف انجام می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مقابله با تقلب علمی در هر سطح و بُعدی برای وزارت علوم در اولویت قرار دارد. باید سازوکار قانونی را برای کنترل تقویت کرد تا تخلفات به حداقل برسد. متأسفانه هیچ‌یک از سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از تخلف در امان نبوده‌اند و امیدواریم برخوردهای قانونی، میزان تخلفات را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028115

وب گردی

وب گردی