خصوصی‌سازی مبتنی بر رانت منجر به رکود اقتصادی می‌شود

دبیر انجمن مستقل دانشگاه اراک گفت: اگر خصوصی‌سازی مبتنی بر رانت و واگذاری به افراد غیر متخصص باشد، منجر به رکود اقتصادی خواهد شد.

یونس کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه جوانان انقلابی باید در مطالبه گری پیش دستی کنند، اظهار کرد: اگر جوان انقلابی به ویژه دانشجویان صدای اقشار آسیب پذیر جامعه نباشد و مطالباتشان را پیگیری نکنند؛ یکی از وظایف اصلی خود را زیر پا می‌گذارند، همچنین عدم پیگیری مطالبات باعث می‌شود تا دشمنان از این کمبود و شکاف به وجود آمده در راستای عملی کردن نیت‌های شوم خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات کارخانه‌های کشور خصوصی‌سازی غیر کارشناسانه است، بیان کرد: هدف خصوصی‌سازی رونق اقتصادیست، اگر خصوصی‌سازی به نحوی انجام شود که مبتنی بر رانت و واگذاری به افراد غیر متخصص باشد، منجر به رکود اقتصادی خواهد شد، همچنین به عنوان عامل نابودی صنعت و اقتصاد از آن یاد می‌شود.

دبیر انجمن مستقل دانشگاه اراک ادامه داد: زمانی که سهام و مالکان کارخانه‌های خصوصی شده تعیین تکلیف نشود، مشکل خصوصی‌سازی و کارگران کارخانه‌های مذکور باقی خواهد ماند.

وی افزود: خصوصی سازی‌هایی که بر اساس رانت‌بازی و غیر قانونی واگذار می‌شوند از جمله عوامل مخرب به شمار می‌روند، این عوامل منجر می‌شود تا کارخانه‌ای که با پول بیت المال به رونق رسیده، یک شبه به افرادی غیر متخصص و غیر متعهد واگذار شود. در چنین شرایطی صنایع و کارخانه‌‌ها رو به افول می‌روند.

کریمی با انتقاد از خصوصی‌سازی نامناسب در کشور بیان کرد: این قضیه از دو جهت امنیتی و اقتصادی به کشور ضربه می‌زند، آسیبی که این امر به قشر کارگر وارد می‌شود، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028131

وب گردی

وب گردی