جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی با استفاده بهینه از خدمات آزمایشگاهی

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی کشور یکی از اهداف اصلی تشکیل این شبکه است تا از این طریق از خرید تجهیزات مازاد و هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی موجود داخلی گفت: استفاده درست از تجهیزات آزمایشگاهی موجود، بسیار مهم است چرا که از بیشتر تجهیزات خریداری شده به درستی و به مقدار کافی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: تعمیر و نگهداری تجهیزات و ایجاد انگیزه در آزمایشگاه‌ها برای استفاده بهتر از آن‌ها، از دیگر برنامه‌های شبکه است.

اسدی فرد، با اشاره به لزوم استانداردسازی خدمات تجهیزات آزمایشگاهی گفت: استانداردسازی خدمات باعث می‌شود که نتایج تحقیقات و آزمایشگاه‌ها قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر شود. در همین راستا، شبکه برای اخذ استانداردهای آزمایشگاهی، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی لازم را به آزمایشگاه‌های عضو ارائه می‌کند.

وی، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها، به اشتراک گذاری تجارب، کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها و مراکز عضو در راستای نیازهای کشور را از دیگر اهداف تشکیل این شبکه عنوان کرد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، درباره نحوه ارزیابی آزمایشگاه‌ها برای تخصیص حمایت به آن‌ها گفت: دریافت گزارش خدمات ارائه شده از سوی آزمایشگاه‌ها، ارزیابی دوره‌ای به صورت سالیانه و امتیازدهی به عملکرد آن‌ها، رتبه بندی این مراکز و ارائه حمایت‌های مختلف به مراکز با توجه به نتایج ارزیابی، راهکارهایی است که برای سنجش عملکرد این مراکز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028146

وب گردی

وب گردی