تشکیل کمیته‌ پیشگیری از خودکشی ویژه‌ جوانان

کمیته‌  پیشگیری از خودکشی ویژه‌ی جوانان بهارستان با هدف کاهش آمار خودکشی و افزایش کیفیت زندگی نوجوانان و جوانان استان تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد گل محمدی دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی استان تهران از تشکیل کمیته‌ پیشگیری از خودکشی ویژه جوانان بهارستان خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی هر ۴۰ ثانیه یک نفر در دنیا اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست می دهد، این آماری است که اقدام افراد، منجر به فوت می شود اما اگر آمار اقدام به خودکشی های نافرجام را نیز در نظر بگیریم، این بازه زمانی کوتاه تر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه خودکشی در بین افراد ۱۵ الی ۱۹ سال دومین عامل در بین دختران و سومین عامل در پسران است و همین امر سبب شده است سن خودکشی کاهش یافته و هشدار جدی را متوجه مسئولین در سراسر دنیا کند، هشداری که اگر جدی گرفته نشود می تواند تبعات بسیار ناگواری برای دنیا من جمله جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

گل محمدی با بیان اینکه هر چند در جمهوری اسلامی ایران وضعیت خودکشی نسبت به سایر کشور های دنیا بسیار مطلوب است گفت: طبق آخرین آمار دریافتی بنده ایران رتبه ۱۴۳ را در بین کشور ها دارد، اما به نظر من خودکشی ولو یک نفر در جمهوری اسلامی ایران نباید انجام شود چرا که کشور ایران به دلیل قدمت چندین هزار ساله، فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی، جوانان مومنِ متعهدِ متخصصِ انقلابی و ظرفیت عظیمی که دارد شایسته بهترین ها بوده و حق مردم این سرزمین است که از زندگی با کیفیت بالا برخوردار باشند.

دبیر انجمن مردم نهاد سفیران جوان زندگی ادامه داد: در چند سال اخیر به دلیل تغییر وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه ای و... ایران، متاسفانه آمار خودکشی و بسیاری از نا به هنجاری های اجتماعی رو به افزایش است و اگر تدبیری در این زمینه به طور جدی و همگانی اندیشیده نشود باید منتظر بسیاری از ناگواری ها باشیم که دیگر قابل اصلاح نبوده و ریشه دار می شود، پس می طلبد با خرد و همت جمعی و تخصصی در این زمینه اقدام شود تا ریشه بسیاری از نا به هنجاری ها خشک و نوجوانان و جوانان جمهوری اسلامی ایران از یک زندگی ایده آلِ مطلوب برخوردار باشند.

وی گفت: در همین راستا اعضای شورای مرکزی انجمن پس از مشورت های لازم و برگزاری جلسات متعدد، به این نتیجه رسیدند که کمیته پیش گیری از خودکشی را به مناسبت روز جهانی پیش گیری از خودکشی با همکاری دستگاه های مربوطه ازجمله، دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه، سپاه انقلاب اسلامی ایران، ورزش و جوانان، کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و همه‌ی نهاد ها و ارگان های مرتبط در استان تهران تشکیل و در این راستا اقدامات لازم را به عنوان انجمنی که در حوزه سلامت اجتماعی و روانی جوانان استان تهران فعالیت می کند انجام دهد. به همین منظور به صورت آزمایشی اولین کمیته پیشگیری از خودکشی ویژه جوانان بهارستان را در استان تهران با همکاری ادارات مربوطه تشکیل و آغاز به کار کرد تا پس انجام فعالیت های علمی-پژوهشی اقدام به برگزاری کارگاه های متعدد و مختلف در این زمینه کند.

گل محمدی افزود: پس از گرفتن خروجی مثبت، طرح ها و ایده های خود را با همکاری وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران به طور گسترده در استان تهران اجرا و در راستای کاهش آمار خودکشی در استان تهران اقدامات لازم را انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مسئولین می خواهم به طور جد در افزایش سلامت اجتماعی و روانی جوانان اقدام کرده و گزارش فعالیت های خود را به طور سالیانه و شفاف ارائه دهند، عنوان کرد: چرا که آگاهی اجتماعی و روحیه مطالبه گری در بین مردم افزایش پیدا کرده و ملت خواهان مدیر جهادیِ انقلابیِ کار بلدِ فعال هستند و می خواهد که این مدیران به طور شفاف عملکرد خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028162

وب گردی

وب گردی