کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان

رئیس پلیس راهور استان کردستان از کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در پنج ماهه اول امسال خبر داد و گفت: امسال در کل تصادفات درون‌شهری هم شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات بودیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برزو مرادی، امروز شبه (30 شهریورماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به اهمیت بهره مندی از سیستم هوشمند کنترل ترافیک گفت: به صورت جدی دنبال کاهش حضور فیزیکی پلیس در برخوردهای ترافیکی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پلیس جریمه نیست و بر همین اساس در گام نخست اقدام به ارشاد، راهنمایی و تذکر به راننده متخلف می‌کند، افزود: این رویکرد شامل حال تخلف‌های حادثه‌ساز نمی شود و چنانچه راننده‌ای اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز کند با جدیت و طبق قانون با فرد برخورد می شود.

مرادی از کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در پنج ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: امسال در کل تصادفات درون‌شهری هم شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات بودیم.

وی بیشترین دلیل تصادفات در حوزه شهری استان را عدم رعایت حق تقدم دانست و گفت: بیش از 300 هزار وسیله نقلیه و 100 هزار موتورسیکلت در سطح استان کردستان وجود دارد.

مرادی با اشاره به بهبود روز به روز فرهنگ ترافیک در استان افزود: اعتراض به جرائم در مدت زمان یاد شده 56 درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه مرکز مانیتورینگ در مرکز استان به زودی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: استفاده از سیستم مانتورینگ موجب رفع ذهنیت منفی برای عدم عملکرد پلیس به وظایف قانونی خود برای عموم جامعه می شود.

رئیس پلیس راهور استان کردستان افزود: رانندگان سرویس‌های مدارس حتما متاهل و سرویس‌ها باید شرایط ویژه داشته باشند و در صورت عدم رعایت این موضوع، اعمال قانون خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور تنها ارگانی است که دارای سامانه انتقادات و پیشنهادات است، اعلام کرد: انتقادهای سازنده به نظر ما موجب رفع مشکلات و حساس‌سازی مسئولان می‌شود و برهمین اساس از انتقادات سازنده استقبال می شود.

مرادی یادآور شد: در بحث کشف حجاب با راننده یا سرنشین‌ها متخلف، توسط پلیس امنیت اخلاقی برخورد می شود به این صورت که بدون توقف خودرو شخص، این تخلف با پیامک به شخص خاطی اعلام خواهد شد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1028167

وب گردی

وب گردی