قفل گوشی خود را با گوشتان باز کنید

محققان گزارش داده اند که از این پس با استفاده از یک فناوری جدید، کاربران گوشی های هوشمند می توانند از طریق کانال گوش، تایید اعتبار شده و قفل گوشی های خود را باز کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فناوری جدیدی به نام «ایر اکو»، « EarEcho » نمونه اولیه ای از هدفون های بی سیم اصلاح شده را طراحی کرده و ساخته است که روش جدید تایید اعتبار و جایگزین صورت و اثر انگشت خواهد شد.

شایع بودن استفاده از هدفون در گوش افرادی که به ویژه در دانشگاه از آن استفاده می کردند، «ژان پنگ جین»، دانشمند شیفته کامپیوتر را به فکر انداخت.

جین ، استادیار گروه علوم کامپیوتر و مهندسی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه «بوفالو» در باره این طرح می گوید: ما دانش جویان زیادی داریم که هدفون در گوش قدم می زنند. این باعث شد تا من به این فکر بیوفتم که با این هدفون ها چه کار دیگری می توان انجام داد.

کارکرد نمونه اولیه سیستم جدید تقریباً 95٪ مؤثر بود. این تیم نمونه اولیه را با «محصولات خارج از قفسه» (صفتی که نرم افزار یا محصولات سخت افزاری را که آماده و برای فروش در دسترس عموم است توصیف می کند)، از جمله یک جفت هدفون در گوش و یک میکروفون ریز ساخته شده است.

محققان تکنیک های پردازش سیگنال صوتی را برای محدود کردن تداخل نویز و مدل هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین اجزای EarEcho توسعه دادند.

در این فناوری، هنگامی که صدا در گوش کسی پخش می شود، از طریق کانال گوش منعکس و جذب می شود. این فرایند امضای بی نظیری را ایجاد می کنند که یک میکروفون متصل به گوش می تواند آنها را ضبط کرده و اطلاعات را از طریق بلوتوث، به تلفن هوشمند کاربر ارسال می کند.

اما جین بیشترین استفاده بالقوه اختراع خود را در نظارت مداوم یک کاربر از تلفن هوشمند می بیند.

تا وقتی که گوشی های هدفون در گوش کاربران قرار داشته و کار کند، EarEcho هم فعال بوده و کار می کند و این بدان معنی است که کاربران برای انجام هر کار، نیاز به اقدامی مانند ارسال اثر انگشت یا فرمان صوتی ندارند.

چنین سیستمی برای موقعیت هایی ایده آل است که کاربران ملزم هستند تا هویت خود را در کارهایی از قبیل انجام پرداخت های تلفن همراه تأیید کنند.

این سیستم همچنین می تواند نیاز به وارد کردن رمزهای عبور یا اثر انگشت را هنگام وارد شدن به قفل تلفن پس از استفاده نکردن از بین ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028171

وب گردی

وب گردی