آغاز بارش‌های شدید در استان‌های شمالی از امشب/سرما و باد در شمال

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از اوایل امشب بارش شدید باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ‌پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار بارش در گیلان و نیمه غربی مازندران بین 50 تا 100 میلیمتر خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فریبا گودرزی در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده بیان کرد:‌ بعد از ظهر امروز و اوایل امشب به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی سواحل خزر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در سواحل خزر کاهش نسبی دما و بارش باران خواهیم داشت همچنین در استان‌های اردبیل و خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز‌ وزش باد شدید، رگبار باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می شود؛ کاهش دما در مناطق یادشده ۷ تا ۱۲ درجه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ در اواخر وقت امروز و فردا دریای خزر مواج است، اضافه کرد: فردا در استان‌های مازندران، گیلان و بخشی از مناطق گلستان، بارش شدت بیشتری دارد.

گودرزی گفت: روز دوشنبه در استان‌‌ گیلان بارش باران و در مازندران بارش پراکنده باران خواهیم داشت و روز سه‌شنبه در گیلان و مازندران بارش به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه هفته جاری تا پایان هفته افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و آسمان صاف خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران تا چهارشنبه هفته جاری صاف پیش‌بینی می‌شود، فردا در تهران بیشینه دما ۳۳ درجه و کمینه دما ۱۹ درجه خواهد بود که نسبت به امروز که بیشینه دما ۳۶ درجه بود، سه درجه بیشینه دما کاهش می‌یابد و کمینه دمای تهران نیز فردا ۵ درجه ‌کاهش می‌یابد.

محرابی‌نیا اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از اوایل امشب‌ تشدید باد شمالی بر روی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که سرعت باد بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود‌.

محرابی‌نیا گفت: از اوایل امشب بارش شدید باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ‌پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار بارش در گیلان و نیمه غربی مازندران بین 50 تا 100 میلیمتر خواهد بود؛ این موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها‌ و مواج شدن دریا، خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: توصیه می‌شود مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از ‌تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی و شنا کردن در دریا در این مدت جلوگیری شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028186

وب گردی

وب گردی