اصفهان آماده میزبانی مسابقات قرآن/ تأکید بر دوری از اسراف و صرفه‌جویی در رقابت‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر دوری از اسراف و صرفه‌جویی در هزینه مسابقات قرآن، گفت: استان اصفهان آماده میزبانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین بَلَک در حاشیه دیدار مسئولان برگزاری چهل‌ودومین مسابقات سراسری قرآن کریم با نماینده ولی‌فقیه استان اصفهان گفت: اهتمام قرآنی خود را به کار گرفته‌ایم تا در مسابقات قرآن میزبان شایسته‌ای برای شرکت‌کنندگان باشیم.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) درباره اهل قرآن می‌فرمایند: «آگاه باشید هرکس مبتلا به کشت خود در دنیا است و بابت آن بازخواست می‌شود و تنها گروهی که کشت آن‌ها در دنیا قرآنی است و خود را به آن مشغول ساخته‌اند، از این ابتلا موفق بیرون می‌آیند.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بابیان اینکه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی نوعی عشق ورزیدن و انجام‌وظیفه بوده و در این ایام با عطر حسینی مقارن شده است، افزود: برگزاری سالانه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از افتخارات سازمان اوقاف بوده و مراحل شهرستانی، استانی و کشوری آن نیز برای حضور برگزیدگان برگزار می‌شود که امسال میزبانی مرحله کشوری آن به اصفهان سپرده شده است.

وی ادامه داد: برگزیدگان از سراسر کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت و داوران از پیشکسوتان قرآنی هم برای قضاوت انتخاب شده‌اند؛ همچنین حضور عوامل اجرایی، اتخاذ تمهیدات لازم و تأمین امکانات نیز به بهترین شکل انجام شده است.

بلک تصریح کرد: زمانی که وظیفه میزبانی از این مسابقات به استان اصفهان واگذار شد، بی‌دریغ ورود کردیم و افتخار دارم اولین جلسه‌ای که در زمان مسئولیتم حضور یافتم، در باب قرآن تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه در استان ستادی برای هماهنگی امور تشکیل شد، اما چندان هم منتظر برگزاری جلسات رسمی نبودیم و از طرفی خود را در تنگناهای مالی قرار ندادیم چون بر این باوریم که جز از مسیر پاک و زلال نباید در راه قرآن خرج کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: به دنبال آن بودیم که هیچ گرد ناپاکی این مسیر را آلوده نکند به همین سبب راه قرض را پیش گرفتیم؛ مگر قرآن مرده را زنده و بیمار را شفا نمی‌دهد؟ پس تأمین بدهکاری ما در این راه با این موارد غیرقابل مقایسه است.

وی گفت: ۳۰ وسیله نقلیه وظیفه رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان را بر عهده دارند. تزیین سالن‌ها در روزهای آینده آغازمی شود. برای اسکان نیز مهمانسرا را به هتل ترجیح دادیم زیرا شرایط کشور به‌گونه‌ای نیست که دست به اسراف زده شود.

حجت‌الاسلام بلک گفت: سعی کردیم نمادی از مکان‌های واجب‌التعظیم را در این مسابقات دخیل کنیم به‌طور مثال حرم زینبیه یکی از بقاع متبرکه‌ای است که قرار است در حاشیه مسابقات با برپایی ایستگاه خود بخشی از پذیرایی را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت استان هستیم و نمی‌خواهیم مزاحمتی برای دستگاه‌های دیگر درست کنیم، تصریح کرد: باید در مقدمه مسابقات، ۲۰ محفل قرآنی برگزار می‌کردیم که این محافل در کنار امامزادگان با نام همان بقعه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سایر اقدامات در حال انجام است و درزمینهٔ تبلیغات شهری، انتظامات و امنیت همکاری‌های خوبی انجام شده است و سعی کرده‌ایم امضای تمام دستگاه‌ها پای این برنامه وجود داشته باشد.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهرماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه در بخش خواهران به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028187

وب گردی

وب گردی