معافیت دانشجویان شاهد و ایثارگر از پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر که تحت پوشش بنیاد شهید هستند از پرداخت شهریه در دانشگاه معاف می‌‌‌شوند؛ این معافیت، شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان 25درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها می‌‌‌‌‌‌‌شود.

احمد صالحی آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارائه تسهیلات به خانواده‌‌‌‌های شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد در حوزه دانشجویی گفت: انتقال آزادگان، جانبازان 25درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آنها و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه منادا انجام می‌‌شود.

وی تشریح کرد: میهمانی جانبازان 5درصد و بالاتر، همسر و فرزندان، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهر 1367 و همسر و فرزندان آنها با ارائه مدارک لازم پس از ثبت درخواست در سامانه منادا به هریک از واحدهای دانشگاهی با توجه به ظرفیت پذیرش انجام می‌‌شود.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره معافیت پرداخت شهریه برای دانشجویان شاهد اظهار کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر که تحت پوشش بنیاد شهید هستند از پرداخت شهریه در دانشگاه معاف می‌‌‌شوند؛ این معافیت، شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 25درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها می‌‌‌‌‌‌‌شود.

صالحی آرا در ادامه تصریح کرد: درخصوص تخفیف 30‌درصدی شهریه رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد که در قانون برنامه ششم توسعه آمده با توجه به عدم تخصیص بودجه آن از سوی دولت به دانشگاه؛ در حال حاضر قابلیت اجرا نداشته و پیگیری‌‌‌‌‌های لازم در این خصوص از سوی دانشگاه انجام شده است.

وی درباره تسهیلاتی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزشی به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص داده گفت: در آزمون زبان ept در مقطع دکترای تخصصی برای دانشجویان عادی نمره 50 و برای دانشجویان شاهد و ایثارگر نمره 40 قابل قبول است.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تسهیلات آیین‌‌‌‌‌نامه آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در رشته‌‌‌‌‌‌‌های غیرپزشکی از کاردانی تا دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد، منطبق با آیین‌‌‌‌‌‌نامه وزارت علوم بوده و حتی در بعضی از موارد نیز تسهیلات بیشتری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته و بخشنامه آن به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است.

گفتنی است، تسهیلات آیین‌‌نامه آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر ویژه رشته‌‌‌های علوم پزشکی شامل دکترای پزشکی، دندان‌‌پزشکی، داروسازی، رشته‌‌‌‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی که منطبق با آیین‌‌‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت بوده به کلیه واحدهای دانشگاهی دارای رشته‌‌‌‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

تمامی آیین‌‌‌نامه‌‌‌‌ها و بخشنامه‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط با حوزه شاهد و ایثارگر در سایت مرکز امور شاهد و ایثارگران به نشانی www.esargaran.iau.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028189

وب گردی

وب گردی