47‌درصد‌ شغل‌های‌ امروز 20 سال دیگر از بین می‌رود

رئیس دانشگاه تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود در‌ ۲۰ سال آینده، ۴۷درصد‌ شغل‌های‌ امروز از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران که صبح امروز یکشنبه 31 شهریورماه 98 در استادیوم دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: می‌دانیم که نودانشجویان دوره پرتلاش و پرهیجانی را پشت سر گذاشته‌اند. خدا را شاکریم که شما نودانشجویان با پشتیبانی والدین در دانشگاه تهران حضور پیدا کردید. همه ما دانشگاهیان با هم باید فکر کرده و آینده را ترسیم کنیم و در جهت صحیح گام برداریم.

وی ادامه داد: همه موارد مرتبط با فناوری، سلول‌های بنیادین، هوش مصنوعی، علوم شناختی و غیره در گذشته وجود نداشت یا به صورت محدود بین فرهیختگان مطرح می‌شد، در‌ ۲۰ سال گذشته شاهد تحولاتی بودیم که جامعه را به همراه خود کشاند. پیش‌بینی می‌شود در‌ ۲۰ سال آینده، ۴۷‌درصد‌ شغل‌های‌ امروز از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید برخی از نهادها پیشرو هستند و آینده را رقم می‌زنند و برخی دیگر دنباله‌رو آنها هستند، در ابتدای تاسیس دانشگاه، در دوره آموزش‌محوری قرار داشتیم، در این دوره آموزش‌ها بسیار خوب بود و به تازگی وارد پژوهش‌محوری شده‌ایم. امروز پارک‌های علم و فناوری بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه هستند و با این تفاسیر می‌توان گفت ۲۰ سال آینده با امروزمان بسیار تفاوت دارد. دانشگاه تهران یک دانشگاه بین‌المللی است و در جهان علم و دانش حضور دارد، بخشی از نهادهایی هستیم که آینده دانشگاه‌ها را هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: به جز دانشکده‌های‌ دانشگاه تهران، نهادهایی در این دانشگاه وجود دارد که آینده نودانشجویان را رقم می‌زند؛ از جمله می‌توان به پارک‌ها و مراکز رشد اشاره کرد. رشته‌های مختلف در دانشگاه تهران در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و بیانگر آن هستند که علم، مرز ندارد و دانشجویان می‌توانند بدون محدودیت از این علم بهره ببرند و حتی‌ در رشته‌‌ای به جز رشته‌ تحصیلی خود علم بیاموزند.

نیلی احمدآبادی در پایان گفت: آرزو می‌کنیم نودانشجویان مانند دانشجویان دیگر بهترین دوران زندگی خود را در دانشگاه تهران بگذرانند، کمک می‌کنیم این افراد طراحی بهتری از آینده خود داشته باشند. باید در تمامی امور نوآور و اهل تحول باشیم و در عین حال به تحول جامعه، بهبود زندگی مردم و غیره نیم‌نگاهی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028212

وب گردی

وب گردی