واحد فرشتگان در ترم بهمن دانشجو جذب می‌کند/ موافقت شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد 25 رشته تحصیلی

مسئول راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی از آماده سازی زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه برای جذب دانشجو در ترم بهمن ماه خبر داد.

علی مقداری مسئول راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این واحد دانشگاهی برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید گفت: در حال آماده سازی زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه و جذب هیأت علمی توانمند و شکل دادن به ساختار آموزشی و اداری واحد بین المللی فرشتگان هستیم.

او ادامه داد: در واقع ساخت و ساز محیط آموزشی برای ورود افراد کم توان به دانشگاه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم چرا که معتقدیم ابتدا باید محیط برای پذیرش دانشجو آماده شود تا افراد کم توان برای ورود به محیط آموزشی با مشکلی مواجه نشوند.

مسئول راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: محیط های آموزشی پژوهشی یک سری استانداردهایی را دارد که این استانداردها در خارج و داخل کشور تدوین شده و متناسب با نوع کم توانی باید نوع استانداردها در مناسب سازی مجموعه رعایت شود. از آن جایی که فعلا شروع کار واحد فرشتگان با جامعه ناشنوایان است طبعا اولویت با این است که مناسب سازی برای کلاس ها و محیط ها متناسب با نیاز جامعه ناشنوایان باشد و به تدریج کامل و کاملتر خواهد شد.

مقداری در ادامه افزود: همچنین در کنار این آماده سازی به صورت موازی در حال جذب هیأت علمی و پرسنل پشتیبانی اقداماتی در حال انجام است تا کمک کند دانشگاه به سبک مناسبی راه اندازی شود.

مسئول راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که در حال برنامه ریزی آموزشی هستیم ادامه داد: اجازه تأسیس رشته‌ها از شورای گسترش وزارت علوم اخذ شده و برای رشته‌های که مصوب شده در حال تامین هیأت علمی هستیم. همچنین برنامه داریم اعضای هیات علمی را آموزش دهیم تا با زبان اشاره برای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان آشنا شوند.

او تاکید کرد: تمام این کارها باید انجام شود تا آمادگی کامل را برای جذب دانشجو پیدا کنیم.

مقداری در پاسخ به این سوال که مجوز چند رشته از شورای گسترش وزارت علوم اخذ شده است گفت: در حال حاضر موافقت 25 رشته را از وزارت علوم کسب کردیم اما به این معنا نیست که کار را تنها با 25 رشته آغاز خواهیم کرد. طبق توافقی که با وزارت علوم کردیم با این تعداد رشته برنامه تحصیلی را برای سال اول شروع کرده و به تدریج متناسب با تامین امکانات و هیأت علمی مناسب این رشته ها را افزایش خواهیم داد.

او همچنین درباره تعداد اعضای هیات علمی نیز گفت: فعلا در حال جذب 10 عضو هیدت علمی هستیم که اعضای هیات علمی پاره وقت و نیمه وقت نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

مسئول راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که جذب دانشجو از چه زمانی خواهد بود گفت: درصدد هستیم شرایط را برای جذب دانشجو در ترم بهمن مهیا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028225

وب گردی

وب گردی