200 دانشجوی تربیت بدنی در مقاطع مختلف واحد میانه تحصیل می‌کنند

مدیرگروه رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اظهار کرد: برخلاف سایر رشته‌ های وابسته به علوم انسانی که تنها بر هوش و توانایی ‌های ذهنی دانشجویان خود تکیه دارند، در رشته تربیت بدنی برخورداری از آمادگی جسمانی و شرایط مناسب بدنی نیز جزو شروط اصلی تحصیل محسوب می‌شود.

بهمن ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در میانه، با بیان اینکه رشته تربیت بدنی علاوه بر تکیه بر تحرکات جسمانی که از وجود آنها برای تقویت قوای جسمانی دانشجویان خود بهره می ‌برد گفت: به منظور تقویت قوای ذهنی و فکری آنها از علوم مختلفی نظیر روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و فیزیولوژی هم کمک می گیرد.

وی افزود: در عمل این رشته‌ ی تحصیلی اگر با آموزش مناسب همراه باشد دانشجویان را در حد یک پزشک‌ یار با جسم انسان و خصوصیات مختلف آن آشنا خواهد کرد. با این هدف که آنها بتوانند به عنوان یک مربی حرفه ‌ای با ورزشکاران و دانش آموزان در در حوزه‌های مختلف ورزشی ارتباط برقرار کنند.

سرپرست جدید امور سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، درباره رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی بیان کرد: اکنون مدتی است که رشته‌ ی تربیت بدنی در کشور ما با نام علوم ورزشی شناخته می‌شود. گذشته از آن گرایش‌ های این رشته نیز کم‌ کم در حال یافتن هویت مستقلی برای خود هستند.

وی با اشاره به تعداد واحدهای درسی این مقطع عنوان کرد: تعداد کل واحدهای درسی در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی 133 عدد است. از میان این واحدهای درسی 19 واحد به دروس عمومی اختصاص دارد. تعداد واحدهای دروس پایه، دروس نظری، دروس عملی و دروس اختیاری نیز به ترتیب 14 واحد، 38، 36 واحد و 26 واحد درسی است.

ولی نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه رشته کارشناسی پیوسته رشته علوم ورزشی (دبیری تربیت بدنی) به دیگر رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اضافه شده است؛ دانش آموزانی که مدرک پیش دانشگاهی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی دارند، می توانند در این رشته پرطرفدار ادامه تحصیل دهند.

مدیرگروه تربیت بدنی واحد میانه ادامه داد: دانش آموزانی که مدرک دیپلم کار و دانش یا فنی و حرفه ای دارند، می توانند در مقط کاردانی پیوسته تربیت بدنی در این واحد دانشگاهی تحصیل کنند.

وی اذعان کرد: هم اکنون بالغ بر 200 نفر دانشجوی رشته تربیت بدنی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی(فعالیت های بدنی و تندرستی) مشغول به تحصیل هستند.

ولی نژاد تاکید کرد: وجود رشته تربیت بدنی همراه با ورزشکاران بنام تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی در این واحد دانشگاهی کم نظیر است و حضور آنها در این واحد دانشگاهی افتخاری بزرگ برای محموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

مدیرگروه تربیت بدنی واحد میانه خاطرنشان کرد: ورزشکاران زیادی با عنوان‌های مختلف جهانی، آسیایی، المپیک، پاراالمپیک همچون میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، سعید رجبی، عرفان ناظمی(عضو تیم ملی تکواندو) با مدال مختلف جهانی، آسیایی و ...، اسدالله عظیمی(پرتاب وزنه-پاراالمپیک)، کریم باقری(مربی تیم پرسپولیس)، یوسف کرمی(قهرمان ارزنده جهان و المپیک در تکواندو)، جهان‌پهلوان کاظم رجبی (قهرمان جهان و پاراالمپیک در وزنه‌برداری) و مسعود هاشم زاده (قهرمان جهان و آسیا در کشتی فرنگی) در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل شدند.

وی گفت:‌ فرزاد عبداللهی(قهرمان جهان و آسیا در تکواندو)، حسن فلاحی‌راد(مربی ارزنده تیم ملی تکواندو)، علیرضا شکوری(قهرمان جهان و آسیا در تکواندو)، مهدی انصاری قهرمان آسیا در شنا)، سروش قندچ (عضو تیم ملی شنا)، شایان عفیفی(قهرمان جوانان آسیا در کشتی فرنگی)، سعید مهری(بازیکن تیم تراکتورسازی)، فرشاد ولی‌پور(قهرمان بادی کلاسیک جهان)، اصغر عزیزی(قهرمان جهان در پاراتکواندو) و مهدی یوسفی(قهرمان آسیا در تکواندو) از دیگر ورزشکارانی بوده‌اند که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل شده و یا در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028236

وب گردی

وب گردی