مهارت‌‌‌‌‌‌آموزی رایگان برای دانشجویان دانشکده سما در مدرسه مهارتی اشتغال یزد

رئیس آموزشکده سما یزد گفت: دانشجویانی که وارد دانشکده سما یزد می‌‌‌‌‌شوند، می‌‌توانند در مدرسه اشتغال هم ثبت‌‌‌‌نام کنند و بعد از گذراندن دوره‌‌‌های مهارتی، شناسنامه اشتغال دریافت کنند؛ حضور در این مدرسه برای دانشجویان سما رایگان است.

محمدرضا احمدزاده رئیس آموزشکده سما یزد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اهداف ایجاد مدرسه اشتغال در این آموزشکده گفت: بهمن‌‌‌‌‌ماه سال گذشته، مدرسه مهارتی اشتغال را تاسیس کردیم و هدف ما در این مدرسه، مهارت‌‌آموزی برای دانشجویان بوده تا بعد از فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلی بتوانند در بازار کار اشتغال پیدا کنند.

وی تشریح کرد: مدرسه اشتغال در جهان شناخته شده است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان چنین مدارسی وجود دارد. این مدارس با هدف توسعه اشتغال در کشور، چندسالی است که در ایران آغاز به کار کرده و ابتدا توسط دانشگاه‌‌‌های مطرح کشور ایجاد شده است. با توجه به ساختار مدرسه اشتغال در جهان، آموزشکده سما یزد برای اولین بار در مجموعه دانشگاه آزاد اقدام به ایجاد این مدرسه کرد.

رئیس آموزشکده سما یزد درباره فعالیت‌‌‌های مدرسه اشتغال اظهار کرد: در حال حاضر، یک کلینیک کسب و کار راه اندازی کردیم و بخش‌های مختلف مشاوره را در این مرکز ایجاد کردیم. دانشجویانی که خواستار فعالیت در زمینه استارتاپ‌‌‌ها بوده و صاحبان ایده و خلاقیت هستند؛ همچنین دانشجویانی که توانمندی‌‌‌‌های لازم برای حضور در مجموعه‌‌های مختلف را دارند استعدادیابی شده و مهارت‌‌‌های لازم را آموزش می‌‌‌بینند که در نهایت منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد و کارآفرین خواهد شد که بعد از اتمام دوره می‌‌توانند جذب بازار کار شوند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: دوره‌‌‌‌های مهارتی را برای دانشجویان رشته حسابداری برگزار کردیم که این دوره‌‌ها ویژه فارغ‌‌‌التحصیلان این رشته از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد است و خروجی این دوره، اشتغال 5 نفر برتر در امور حسابداری بود.

رئیس آموزشکده سما یزد تصریح کرد: برای دانش آموزان مقطع ابتدایی هم دوره‌‌‌های مهارتی برگزار کردیم که در این دوره برای دانش آموزان کلاس اول در زمینه هوش حرکتی دوره‌‌‌هایی برگزار شد و حدود 100 نفر دانش‌آموز شرکت کردند.

وی تاکید کرد: تمرکز ما در مدرسه اشتغال روی دانشجویان است و برای دانش آموزان هم دوره‌‌‌های مهارتی با تناسب ظرفیت‌‌‌ها در نظر گرفته شده است.

احمدزاده درباره نحوه ورود به مدرسه اشتغال اظهار کرد: دانشجویانی که وارد دانشکده سما یزد می‌‌‌‌‌شوند می‌‌توانند در مدرسه اشتغال هم ثبت‌‌‌‌نام کنند و بعد از گذراندن دوره‌‌‌های مهارتی، شناسنامه اشتغال دریافت کنند. حضور در این مدرسه برای دانشجویان سما رایگان بوده و عموم افراد هم می‌‌توانند در این دوره‌‌‌‌‌ها شرکت کنند. دور‌‌‌‌ه‌‌‌های کوتاه مدتی که در تابستان امسال در آموزشکده سما برگزار کردیم حدود 20 میلیون تومان برای ما درآمدزایی داشته؛ بدون تردید، برگزاری این دوره‌‌‌‌ها با برنامه‌‌‌ریزی منسجم‌‌‌تر در سال جاری ادامه خواهد یافت.

رئیس آموزشکده سما یزد درباره ماهیت صدور شناسنامه اشتغال خاطرنشان کرد: شناسنامه اشتغال شامل مهارت‌‌های فنی و تخصصی است که افراد بعد از گذراندن دوره‌‌‌های مختلف کسب کردند و بعد از طی این مراحل، تست‌‌های مختلفی از کارآموزان گرفته می‌شود و بعد از آن نتیجه تمام این دوره‌‌‌‌ها در این شناسنامه قید می‌‌‌‌شود. این شناسنامه در واقع یک پرونده کاری خواهد بود برای نشان دادن مهارت‌‌های فردی افرادی که هم‌‌‌‌زمان با تحصیل این دوره‌‌‌ها را گذراندند.

وی گفت: مهم‌‌ترین دستاور این دوره‌‌ها، تربیت کاردان فنی است که می‌‌تواند نقشی اثرگذار در توسعه اقتصاد و تولید کشور داشته باشد. در حقیقت برگزاری این دوره‌‌‌ها در دانشگاه آزاد منجر به پرورش فارغ‌‌‌التحصیلانی خواهد شد که آچار به دست بوده و بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی دغدغه اشتغال ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028247

وب گردی

وب گردی