تسهیلات دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان متقاضی پیاده‌روی اربعین/ زوج‌های دانشجو در اولویت اعزام

مسئول ستاد اربعین دانشگاه علامه طباطبایی گفت: زوج‌های مشغول تحصیل در دانشگاه‌ علامه طباطبایی، زوج یا زوجه دانشجوی دانشگاه در اولویت برای ثبت‌نام سفر به اربعین هستند.

جواد کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه کاروان اربعین امسال دانشگاه علامه طباطبایی با نام اربعین شهدایی و با شعار «فداه للحسین» به مراسم اربعین اعزام خواهد شد گفت: دانشجویان این دانشگاه، در بازه زمانی 20 تا 30 مهرماه به مراسم اربعین اعزام خواهند شد.

وی به پیش ثبت‌نام دانشجویان برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی با برپایی موکب در فضای دانشگاه در روزهای ثبت‌نام از دانشجویان ورودی جدید به پیش ثبت‌نام از دانشجویان علاقه‌مند برای سفر به کربلا اقدام کرد. این موکب تا روز قبل از اعزام دانشجویان به مراسم اربعین برپا خواهد بود.

مسئول ستاد اربعین دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه بسیج دانشجویی برای ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید جهت اعزام به مراسم پیاده‌روی اربعین تلاش می‌کند، گفت: بسیج دانشجویی باتوجه به اینکه ثبت‌نام از دانشجویان متقاضی برای سفر به پیاده‌روی اربعین در هفته آخر شهریورماه انجام شد و بسیاری از دانشجویان ورودی جدید در جریان روند ثبت‌نام نبودند، سامانه را برای ثبت‌نام این دانشجویان فعال گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه امسال تلاش بر این است تا هیچ دانشجویی از کاروان اربعین جا نماند، گفت: مراحل پیش‌ثبت‌نام دانشجویان در سامانه قرارگاه صاحب امر به اتمام رسیده است و دانشجویان پیامکی برای تکمیل مدارک خود دریافت کرده‌اند. دانشجویان باید مدارک و وجوه واریزی خود را برای تکمیل ثبت نام ارائه دهند.

کریمی افزود: دانشجویانی که نتوانستند ثبت‌نام کنند تا انتهای هفته جاری فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت بسیج دانشجویی دانشگاه یا قرارگاه صاحب امر مراجعه کنند.

این فعال دانشجویی درباره اعطای تسهیلات برای سفر اربعین به دانشجویان عنوان کرد: هزینه سفر هر دانشجو به کربلا حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان تا 2 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ اما دانشگاه و خیرین حدود یک میلیون و 300 هزار تومان را به عنوان تسهیلات و یارانه برای هر دانشجو در نظر گرفته‌اند. بنابراین هزینه سفر بین نهصد و پنجاه هزار تومان و یک میلیون و صد هزار تومان برای هر دانشجوی زائر است.

وی ظرفیت اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبایی را گسترده دانست و گفت: ستاد مراسم اربعین دانشگاه علامه طباطبایی برای اینکه تمام دانشجویان علاقه‌مند سفر به اربعین بتوانند ثبت‌نام کنند، از ماه‌ها قبل مشغول فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم بودند.

کریمی عنوان کرد: اگر تعداد دانشجویان پیش ثبت‌نامی بیش از ساختار و ظرفیت لازم باشد، اولولیت با ورودی 93 و اولویت بعدی با ورودی‌های 95 و در نهایت با فارغ التحصیلان دانشگاه است.

مسئول ستاد اربعین دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه این دانشگاه تسهیلات خاصی برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته است، گفت: زوج‌های مشغول تحصیل در دانشگاه‌ علامه طباطبایی یا زوج یا زوجه دانشجوی دانشگاه در اولویت برای ثبت نام سفر به اربعین هستند؛ همچنین هر دانشجو می‌تواند یک همراه از اعضای خانواده را ثبت نام کند و حتی از تسهیلات دانشگاه بهره‌مند شود.

وی درباره خادمین دانشجو بیان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، فراخوانی برای ثبت‌نام از دانشجویانی که علاقه‌مند خدمت به دانشجویان زائر کاروان هستند، منتشر خواهد کرد.

کریمی وسیله رفت و برگشت کاروان اربعین دانشگاه علامه طباطبایی را از راه زمینی و با اتوبوس عنوان کرد و گفت: دانشجویان در مرز ایران و عراق مسیر کربلا تا نجف در موکب‌های ایرانی و با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور اسکان می‌یابند؛ اما در شهر کربلا در هتل مستقر خواهند شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی و بسیج دانشجویی این دانشگاه موکب مستقل در مرز و مسیر پیاده روی اربعین ندارد، گفت: دانشجویان دانشگاه برای خادمی می‌توانند در موکب‌های دیگر و با هماهنگی سایر دانشگاه‌ها که موکب دارند، خدمت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای آشنایی فرهنگ دو ملت ایران و عراق و ایجاد وحدت و همدلی کارگروه فرهنگی در دو بخش خواهران و برادران شکل گرفته تا با رویکرد فرهنگی باعث اتحاد دو ملت شوند. در این راستا خواهران کاروان هدیه‌هایی در قالب کالای فرهنگی برای کودکان حاضر در مراسم در نظر گرفته‌اند. همچنین متن‌هایی از فرهنگ عاشورایی برای هدیه به افراد مشغول به خدمت در موکب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028251

وب گردی

وب گردی