سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم را منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، حمیدرضا علومی یزدی را به سمت سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب کرد.

در حکم انتصاب علومی یزدی آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی به سمت سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید. امید است با توکل به خداوند سبحان و با هماهنگی سایر معاونان ستاد وزارت و بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران دانشگاهی مأموریت و وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانید.

در ادامه حکم وزیر علوم ذکر شده: بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان گرامی، در حفظ و حراست از حقوق قانونی وزارت متبوع در حوزه‌های مختلف و دانشگاهیان و تحکیم جایگاه قانونی وزارت بکوشید. انتظار می رود با تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شفاف‌سازی برنامه‌ها و اهداف و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به ماموریت‌های مختلف وزارت، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش‌آفرینی آن در اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا کنید.

گفتنی است؛ حمید رضا علومی یزدی در سال ۱۳۴۱ در یزد متولد شد. دوران دبستان و دبیرستان را در آن شهر و با نمرات ممتاز در مدارس وابسته به جامعه تعلیمات اسلامی طی کرد. در سال ۱۳۵۹ پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک به مدت ۳ سال به تحصیل در حوزه علمیه یزد پرداخت. در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی شد و رتبه اول را در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه کسب کرد.

وی سپس با شرکت در آزمون سراسری بورس و اعزام به خارج به عنوان دانشجوی بورسیه برای اخذ درجه دکتری عازم کشور انگلستان و در سال ۱۳۷۷ موفق به اتمام این دوره در رشته حقوق قراردادهای تجاری بین المللی شد. علومی یزدی پس از اتمام دوره دکتری تاکنون به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به کار است و در حال حاضر دانش‌یار پایه ۱۶ بوده و از سال ۱۳۹۶ علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، معاون پژوهشی آن دانشگاه را به عهده داشته است. پیش از آن علومی در سمت‌های معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و رئیس همان دانشکده به خدمت مشغول بوده است.

علومی علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی در موقعیت‌های مختلف تجربه و آموخته‌های خود را در اختیار دستگاه‌های اجرایی کشور قرار داده که از آن جمله می‌توان به مشاوره و معاونت معاون حقوقی رئیس جمهور، مشاور حقوقی کمیسیون های اقتصاد و امور زیربنایی و صنعت هیئت دولت، مشاوره در وزارت صنایع و معادن و مشاوره وزارت بازرگانی، عضویت در کمیته راهبردی تنظیم لایحه تجارت و لایحه رقابت، عضویت در شورای عالی معادن و عضویت در کارگروه تخصصی حقوق شورای تحول علوم انسانی اشاره کرد.

وی به مدت ۳ سال از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان داور در دیوان داوری دعاوی ایران-ایالات متحده (دیوان لاهه) منصوب شده و به قضاوت در سطح بین‌المللی پرداخته است.

وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از زحمات و تلاش‌های حسین سیمایی صراف در مدت زمان تصدی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم قدردانی کرد. سیمایی صراف هفته گذشته با حکم دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به سمت دبیر هیئت دولت منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028273

وب گردی

وب گردی