3 روز مرخصی تشویقی برای کارکنان و استادانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند/ امکان پرداخت نذورات به صورت الکترونیکی در سامانه ساجد

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام دانشجویان، کارکنان و استادان شرکت کننده در مراسم اربعین امسال در سامانه ساجد خبر داد.

احمد صالحی‌آرا رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تسهیلات ستاد اربعین به دانشگاهیان گفت: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد تسهیلات مناسب برای زائران دانشگاهی اعم از دانشجویان، کارکنان و استادان ایجاد شده است. از جمله این تسهیلات، سه روز مرخصی تشویقی در روزهای 23، 24 و 28 مهرماه برای تمام کارکنان و استادان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین است.

او از دیگر تسهیلات نیز صحبت به میان آورد و گفت: وام دانشجویی به مبلغ 1 میلیون تومان برای دانشجویانی که قصد دارند در پیاده روی اربعین شرکت کنند، در نظر گرفته شده است. این وام برای کارکنان و استادان نیز هر کدام به مبلغ یک و نیم تا سه میلیون در سفرهای زمینی و هوایی است.

به گفته صالحی آرا این وام به صورت قرض الحسنه به استادان و کارکنان پرداخت خواهد شد و آن‌ها می‌توانند پس از (ثبت نام در سامانه سماح) در سامانه ساجد ثبت‌نام کنند که شرایط لازم برای ارائه تسهیلات نیز در سامانه ساجد ذکر شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متقاضیان می‌توانند در سامانه ساجد روی نشانه اربعین حسینی به آدرس http://sagha_noor.ir رفته و ثبت نام کنند. مرحله بعد از ثبت نام، استفاده از تسهیلات وام است که به دستور ریاست دانشگاه از سوی صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود.

او در ادامه افزود: در سامانه ساجد همچنین نشانه‌ای را بارگذاری کردیم تا کسانی که نذورات دارند بتوانند نذورات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. این افراد هم می‌توانند نذورات خود را پرداخت کرده و هم هزینه رفت و برگشت کسانی که از نظر مالی امکان مشرف شدن به کربلا را ندارند به نیابت از خود یا خانواده خود پرداخت کنند تا آن فرد اعمال زیارتی اربعین را انجام دهد.

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از ابتدای ماه صفر یعنی 8 مهرماه ایستگاه‌های صلواتی در واحدهای دانشگاهی راه اندازی می‌شود؛ در این ایستگاه‌ها صندوق‌های سیار نذورات داریم که افراد می توانند از این صندوق ها برای کمک در برپایی موکب و فعالیت‌های ستاد اربعین مشارکت کنند.

صالحی آرا در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بحث زیارت به نیابت از شهدای مدافع حرم را نیز انجام دهند، به این صورت که یکی از تصاویر این عزیزان را قبول کرده و برای او زیارت نیابتی انجام می دهند.

پایان پیام/

کد خبر: 1028275

وب گردی

وب گردی