توانمندسازی افراد نخبه برای حضور در پست‌های مدیریتی/ شروع‌به‌کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه با 200 میلیارد تومان سرمایه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای توانمندسازی نخبگان باشگاه برای حضور در پست‌های مدیریتی و هیئت علمی خبر داد.

بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره تسهیلات این باشگاه به نخبگان گفت: تسهیلات زیادی برای نخبگان خود در نظر داریم که توانمندسازی آن‌ها برای حضور در پست‌های مدیریتی، مهم‌ترین تسهیلاتی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: افراد منتخب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در جریان فعالیت‌های این باشگاه یک سری آموزش‌های خاص‌تر دیده و توانمندسازی‌های ویژه ای پیدا می کنند؛ بنابراین شاید این افراد بهترین انتخاب‌ها باشند. همچنین شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حوزه های مختلف مدیریت آموزشی، پژوهشی ، فناوری و غیره باشند.

نگاهداری تاکید کرد: بنابراین اگر برنامه ریزی‌های باشگاه به درستی انجام شود و در مسیر درست حرکت کند به طور قطع منتخبان می توانند انتخاب خوبی برای تصدی این نوع مسئولیت و فعالیت‌ها باشند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که تسهیلات واقعی توانمندسازی این افراد است ادامه داد: اگر بخواهیم به نخبگان و استعدادهای درخشان تسهیلات واقعی ارائه دهیم باید زمینه فعالیت و بروز بهتر و بیشتر استعدادهای آن‌ها را در آینده فراهم کنیم. شاید تسهیلات واقعی این نباشد که در یک مناسبت بن کتاب یا وام و امکان رفاهی برای نخبه و یک استعداد درخشان در نظر بگیریم بلکه معتقدم بزرگ‌ترین و بهترین خدمت این است که مسیر رشد و تعالی و اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم تا استعدادهایشان به روز شود.

او تاکید کرد: بنابراین در حال برنامه ریزی هستیم تا این افراد در محل مسائل کشور و مدیریت امور آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یا به عنوان عضو هیئتعلمی آموزشی و فناوری در مراکز نوآوری و سراهای نوآوری ما فعال شوند.

نگاهداری گفت: در باشگاه پژوهشگران جوان در تلاش هستیم تا در دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع را پیگیری و نهادینه کرده و در مجموعه مقررات و مصوبات دانشگاه تعریف کنیم تا بتوانیم این نوع ظرفیت‌ها و تسهیلات واقعی را تا جایی که بتوانیم در اختیار نخبگان منتخب باشگاه پژوهشگران قرار دهیم.

او در ادامه اضافه کرد: قرار است یک سری برنامه ریزی‌ها روی این افراد انجام می شود تا توانمندی‌های ویژه ای پیدا کنند. به عبارتی نخبگان باشگاه در یک سری فعالیت‌ها، مسابقات و رقابت‌ها شرکت می کنند که آن‌ها را برای انجام یک سری از مسئولیت ها و یا اجرای کارهای تحقیقاتی و فناوری ورزیده تر و آماده تر می‌کند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جزئیات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه سخن گفت. به گفته او این صندوق با دستور دکتر طهرانچی در مراحل آخر راه‌اندازی است و می‌توان گفت که یکی از بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور خواهد بود. این صندوق و دیگر صندوق‌های پژوهش و فناوری، ماهیتی خصوصی با فعالیت اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان دارند.

آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه با 200 میلیارد تومان سرمایه

نگاهداری توضیح داد: تمام واحدها در صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سهامی را سرمایه گذاری کردند؛ معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری نیز 7 میلیارد تومان در حال سرمایه گذاری است، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حدود سه برابر مجموعه اندوخته ای که از سرمایه گذاری های دانشگاه است در این صندوق بارگذاری کرده است.

او ادامه داد: شروع به فعالیت این صندوق نزدیک است و تاکنون نزدیک 200 میلیارد تومان اندوخته مالی دارد که این اندوخته به سرمایه گذاری در فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و محصولات دانش بنیانی که دانشگاه آزاد اسلامی تولید می شود اختصاص دارد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: در واقع سرمایه گذاری‌ها به این جهت است که بتوانیم محصولات دانش بنیان را به خط تولید رسانده و روند صنعتی کردن آن‌ها را انجام دهیم. در حال حاضر سرمایه گذاری صندوق صورت گرفته و آماده به شروع فعالیت است. این صندوق برای سرمایه‌گذاری بر روی فعالیت‌های دانش‌بنیان که تولید ارزش افزوده اجتماعی یا اقتصادی دارند راه‌اندازی شده است و تمام واحدهای استان در این صندوق سهم دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028321

وب گردی

وب گردی