مدرسه، کارگاهی برای تمرین آموزش‌های زندگی است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدرسه کارگاهی است که باید زندگی کردن را در آن تمرین کرد و حس تعلق به کشور و نظام در آن تقویت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی 99-98 مدارس دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه در دبیرستان پسرانه سما 1 مشهد مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برای بنده افتخار بزرگی است که در ایام مبارک و خجسته آغاز سال تحصیلی در این مکان شریف حضور دارم.

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس، 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم از جامعه فرهنگیان کشور، خون خود را برای باروری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

بطحایی با قدردانی از حضور دکتر طهرانچی در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98 در مشهد مقدس، گفت: امیدواریم این مراسم نمادین که در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، خیر بوده و به سال تحصیلی پیش رو برکت دهد و شاهد سالی پر از موفقیت و دستاوردهای علمی و پژوهشی باشیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدرسه همچون کارگاهی است که دانش‌آموزان در آن باید زندگی کردن را تمرین کنند، اظهار داشت: محیط مدارس باید به گونه‌ای باشد که دانش، ایمان و اعتقادات مذهبی، حس تعلق به کشور و مردم و توجه به ارزش‌ها در دانش‌آموزان تقویت شده و افزایش یابد. متأسفانه مدرسه‌ها امروز با این اهداف فاصله دارند و باید به این موضوعات توجه داشته باشیم تا دانش‌آموزان در مدارس از کنارهم احساس خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش و مدارس سما تلاش دارند تا فضایی ایجاد کنند که دانش‌آموزان با هم زندگی کردن، صبوری، احترام به بزرگترها و... را در مدرسه تمرین کنند. بنا داریم در سال تحصیلی جدید، به این حرکت شتاب بیشتری بخشیم چرا که مدارس را به عنوان کارگاهی برای تمرین این اهداف می‌دانیم.

بطحایی با تأکید بر اینکه سما می‌تواند الگو و نمونه خوبی برای سایر مدارس باشد، گفت: همکاران ما در مدارس سما تلاش دارند که بیش از گذشته الگو قرار گیرند و خاطرات شیرین و به‌یادماندنی از دوران تحصیل، برای دانش‌آموزان خلق کنند. کشور ما منتظر دانش‌آموزان است تا با مهارت‌ها و دانش‌هایی که کسب کرده‌اند، به گره‌گشایی از مسائل کشور بشتابند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با قدردانی از زحمات همکاران مدارس سما، اظهار داشت: امیدوارم تلاش‌های دسته‌جمعی در مدارس که محور آن دانش‌آموزان هستند، به سرانجام برسد. ما در خدمت‌گذاری به دانش‌آموزان به خود می‌بالیم و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که به مبارکی و برکت این مراسم که در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، سالی پر از خیر و برکت برای دانش‌آموزان و خادمان آنها در مدارس سما، رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028336

وب گردی

وب گردی