دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری، بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست «تبیین راهکارهای عملیاتی دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری» که در واحد تهران مرکزی برگزار شد اظهار کرد: دستور‌العمل آراستگی و شئون رفتاری، بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تبیین راهکارهای عملیاتی دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دستور العمل آراستگی و شئون رفتاری، بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده و دارای پشتوانه قانونی است؛ مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که اگر روی فکر و فرهنگ کار شود، هیچ قدرتی نمی تواند جمهوری اسلامی را شکست دهد.

وی افزود: حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی، همانند پرچمی است که دشمنان به دنبال ساقط کردن آن هستند؛ اگر این پرچم الهی از بین برود، آثار جبران ناپذیری در پی خواهد داشت به طوری که محرمات الهی، به راحتی زیر پا گذاشته می شود‌.

کلانتری ادامه داد: وضعیت فرهنگی جهان غرب، نمونه خوبی از نتیجه زیر پا گذاشتن مسئله عفاف و حجاب است؛ سردمداران نظام لیبرال دموکراسی غربی طوری سیاست گذاری کرده اند که افراد جامعه به سمت لذت جویی سوق داده شوند. متاسفانه موضوعاتی مانند ازدواج سفید و تولد فرزندان نامشروع به طور گسترده در جوامع غربی نهادینه شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی به موضوع عفاف و حجاب نگاهی ساده دارند و آن را جدی نمی گیرند، در حالی که این موضوع دارای پیچیدگی های فراوانی است و در فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که مسئله فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد تصریح کرد: مسئولان فرهنگی واحدها باید حداقل ۵۰ درصد از زمان خود را، صرف توجه به مسائل فرهنگی کنند.

کلانتری با اشاره به دستور العمل آراستگی و شئون رفتاری اضافه کرد: مسئولیت اجرای این دستور العمل بر دوش یک شخص قرار ندارد، بلکه تمامی بخش های دانشگاه وظیفه دارند که به صورت دقیق، مبانی این دستورالعمل را اجرا کنند؛ موضوع عفاف و حجاب، صرفا متعلق به بانوان نیست بلکه آقایان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم فعالیت معرفتی و اثباتی از سوی معاونان فرهنگی واحدها اذعان داشت: برگزاری جلسات مناظره، کرسی های آزاد اندیشی، مسابقه کتاب خوانی، نمایشگاه و غیره از جمله فعالیت های اثباتی و تبیینی است که باید در واحدهای دانشگاهی انجام شود.

وی تاکید کرد: راه اندازی مراکز مشاوره، جزو اصلی ترین اقدامات در دستور العمل عفاف و حجاب محسوب می‌شود؛ همچنین جایگاه کمیته انضباطی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد البته باید از افراط و تفریط دوری کنیم تا حق دانشجویان ضایع نشود.

کلانتری توجه به تشکل ها و گروه های دانشجویی را از وظایف اصلی معاونان فرهنگی دانست و گفت: در دستور العمل آراستگی، کارگروه بررسی شئون رفتاری تدوین شده که تمامی تشکل ها و گروه های دانشجویی را در بر می گیرد؛ در واقع تشکل ها همانند همیاران فرهنگی نقش خود را در این حوزه ایفا می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چکیده ای از قوانین ورود و خروج در دانشگاه، باید به صورت واضح در تابلویی بزرگ، سردر ورودی تمامی واحدها نصب شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی معاونان فرهنگی، باید پیگیری اجرای دستورالعمل آراستگی در سطح کارمندان دانشگاه آزاد اسلام باشد؛ در واقع چارچوب های دانشگاه در تمامی سطوح باید رعایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028345

وب گردی

وب گردی