ارائه خدمات ثبت احوال به ۱۴ میلیون نفر در استان تهران

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به ارائه خدمات به بیش از ۱۴ میلیون نفر در استان تهران گفت: کارت ملی هوشمند در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین زین الصالحین با تاکید بر اهمیت تکریم جایگاه شهدای دفاع مقدس گفت: باید جایگاهشان را قدر بدانیم و تکریم آنها و خانواده‌هایشان باعث می‌شود روحیه بگیریم. پاسداشت افرادی که بهترین فرزندان خود را تقدیم نظام کردند کمترین کار است. در همه کشورها افرادی که در جنگ‌ها شرکت کرده‌اند همواره مورد احترام همه شهروندان قرار می‌گیرند و ما هم بایستی همواره به یاد تمام قهرمانان کشور باشیم.

زین الصالحین در ادامه گفت: ثبت احوال استان تهران مجموعه‌ایست که به بیش از ۱۴ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد. دستگاه ثبت احوال استان تهران از ابتدای تولد تا پایان زندگی در خدمت مردم است و اولین دستگاهی که پس از ورود انسان به این دنیا با آن برخورد می‌کند دستگاه ثبت احوال است، زیرا به افراد هویت می‌دهد.

وی تصریح کرد: ثبت احوال ماموریت‌های فراوان و اهداف کلانی دارد و اهداف و وظایف آن تنها به چاپ شناسنامه و کارت ملی هوشمند محدود نمی‌شود. بلکه همه اسناد هویتی انسان در ثبت احوال است. ثبت احوال در تمام تحولات زندگی یعنی دریافت شناسنامه، تغییر نام خانوادگی، ثبت ازدواج و وفات هم نقش دارد. در ثبت احوال بایستی وقایع تا ۱۵ روز بعد از تولد و تا ۱۰ روز بعد از وفات ثبت شود و انتظار داریم این فرهنگسازی در خانواده‌ها نیز شکل بگیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران به کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: کارت ملی هوشمند نیز می‌تواند جایگزین سایر کارت‌های بانکی، سلامت، گواهینامه و ... شود و در آینده می‌توان ۹۰ فرآیند را در این کارت جایگزین کرد. کارت ملی هوشمند در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه کسانی که هنوز نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند هر چه سریعتر اقدام کنند، گفت: به همین سبب امروز خدمات ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را به این مدرسه آوردیم تا خدمات هویتی را به سهولت در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

زین الصالحین گفت: بنیان یک نظام آموزش و پرورش آن است. در حقیقت آموزش و پرورش زیربنای توسعه پایدار یک کشور است و بایستی به آن توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028366

وب گردی

وب گردی