لزوم تغییر تکنیک‌های فرهنگی  برای ارتباط‌گیری با نسل جدید

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بر لزوم تغییر تکنیک‌های فرهنگی در دانشگاه برای ارتباط‌گیری با نسل جدید تأکید کرد.

مجید سرسنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران در ابتدای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در حوزه ارتقای فرهنگی اقدامات زیادی برای نودانشجویان دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است،‌ بحث فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان در محیط دانشگاه از جمله مواردی است که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم. به دنبال آن هستیم دانشجویان را به سمتی هدایت کنیم که مسئولیت‌پذیری اجتماعی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: پر کردن اوقات فراغت دانشجویان از جمله مواردی است که در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران قرار دارد. افزایش فعالیت‌های فرهنگی،‌ هنری،‌ دینی و ورزشی نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره‌های دانشجویی در سال جدید تحصیلی با قوت بسیاری پیگیری خواهد شد. به موضوع تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، نشریات و کانون‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

لزوم تغییر تکنیک‌های فرهنگی برای ارتباط‌گیری با نسل جدید

وی با اشاره به الگوهای قدیمی فرهنگی در دانشگاه و متناسب نبودن آن با اخلاق و منش دانشجویان دهه 80 بیان کرد: اصل اهداف فرهنگی و استراتژی‌های کلان آن تغییری پیدا نکرده است، بلکه تکنیک‌ها و روش‌های این حوزه تغییر یافته است. در واقع ممکن است ما در دهه گذشته برای صحبت با دانشجویان از مسیر خاصی استفاده می‌کردیم که در حال حاضر آن روش برای ارتباط‌گیری با دانشجویان چندان کارساز نیست.

سرسنگی افزود: فضای مجازی از نکات مهمی است که باید مورد توجه مدیران دانشگاه تهران در راستای برقراری ارتباط با دانشجویان ورودی جدید قرار گیرد؛ بنابراین مواردی که از جمله دغدغه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، استراتژی‌های کلان فرهنگی نیست؛ بحث روش‌ها و تکنیک‌هایی مطرح است که می‌توان با پیاده‌سازی آن‌ها در محیط دانشگاه، با دانشجویان ارتباط برقرار کرد.

پیشگیری از اعتیاد اولویت معاونت فرهنگی و مراکز مشاوره دانشگاه تهران

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه نیز نهادی همانند سایر نهادهای اجتماعی کشور است و به‌نوعی می‌توان آن را مانند یک جامعه کوچک در نظر گرفت. طبیعی است که تعداد محدودی از افراد این جامعه به آسیب‌های اجتماعی مختلف دچار شده باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اضافه کرد: البته ناگفته نماند دانشگاه نسبت به جامعه از وضعیت بهتری برخوردار است؛ یعنی نسبت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه به متوسط آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار کمتر است. دانشگاه تهران دارای 47 هزار دانشجو است و تعداد افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد هستند، بسیار اندک است.

وی افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم، تعداد افرادی که به شکلی جدی درگیر آسیب‌هایی مانند اعتیاد هستند، بسیار اندک است؛ اما ما تصور می‌کنیم حتی یک نفر هم نباید با این بلای خانمان‌سوز درگیر باشد؛بنابراین اقدامات خوبی در مراکز مشاوره دانشگاه تهران انجام شده است.

سرسنگی در پایان گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران امسال بیش از سال گذشته بر مسئله پیشگیری از اعتیاد تاکید کرده است. طبیعتاٌ پیشگیری بر درمان مقدم‌ است، باید اقداماتی صورت گیرد تا افراد به سمت آسیب‌های اجتماعی نروند نه اینکه دانشجویان به آسیب‌های اجتماعی دچار شوند و ما در راستای رفع آسیب‌ها و درمان آن‌ها تلاش کنیم. من مطمئنم سال جدید تحصیلی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی سال خوبی خواهد بود؛ همچنین می‌توانیم هنجارهای مثبت و خوبی را در دانشگاه بیش از گذشته ترویج دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028385

وب گردی

وب گردی