80 نفر از دانشگاهیان برای خدمت به زائران پاکستانی داوطلب شدند/ برگزاری طرح میزبانان گمنام در واحد زاهدان

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان از استقرار موکبی در مرز میرجاوه برای استقبال از زائران پاکستانی خبر داد و گفت: واحد زاهدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه شدن آن میان دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان طرحی را به نام میزبانان گمنام کلید زده است.

محمدرضا زاهدشیخی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان در گفت‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی برای مراسم اربعین و همچنین هفته دفاع مقدس گفت: در حال حاضر دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی واحد زاهدان در مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام کردند که دو موکب یکی در میرجاوه یعنی مرز پاکستان و دیگری در زاهدان (زائرسرای پاکستانی‌ها) برپا شده است.

او ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی از زائران پاکستانی استقبال کنیم. تاکنون ۸۰ نفر از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئتعلمی به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی در موکب دانشگاه آزاد زاهدان که در مرز میر جاوه مستقر می‌شود ثبت‌نام کردند.

طرح میزبانان گمنام یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی واحد زاهدان است. زاهد شیخی درباره این طرح گفت: واحد زاهدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه شدن آن میان دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان طرحی را به نام میزبانان گمنام کلید زده است. در زاهدان یک دانشگاه مادر یعنی دانشگاه سیستان و بلوچستان و چهار دانشگاه بزرگ یعنی دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، فرهنگیان و علمی کاربردی وجود دارد که در تمام این دانشگاه‌ها چندین شهید گمنام دفن هستند؛ اما همه از یکدیگر غافل هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان در ادامه افزود: دیروز با همراه 40 نفر از دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و استادان به دانشگاه سیستان و بلوچستان رفته و در فضایی فرهنگی با حضور در مزار شهدای گمنام، سلام شهدای گمنام واحد زاهدان را به شهیدان گمنام واحد سیستان و بلوچستان ابلاغ کردیم.

زاهد شیخی گفت: در مرحله بعد قرار است دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه آزاد اسلامی در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی حاضر شویم. این طرح در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028386

وب گردی

وب گردی